SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 80 proc. polskich internautów skarży się na źle działające strony www

82% użytkowników sieci w Polsce regularnie doświadcza niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Ponad połowa konsumentów skarży się, że wolno działające witryny wywołują w nich negatywne emocje, takie jak stres czy złość, a 44% internautów rezygnuje ze skorzystania z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie - wynika z badania Opinion Matters.

Coraz więcej Polaków odczuwa frustrację z powodu serwisów internetowych, które nie działają prawidłowo lub są wyłączane na noc w celu przeprowadzenia działań konserwacyjnych.

Jak wynika z badania, 42% respondentów postanowiło unikać firmy w przyszłości z powodu trafienia na źle działającą witrynę. Ponad połowa Polaków podchodzi dziś bardziej krytycznie do błędów w witrynach niż pięć lat temu.

Tylko niecałe 20% użytkowników sieci w Polsce nie odczuwa niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Prawie połowa (49%) zauważa znaczne różnice w czasie ładowania poszczególnych stron. Trzy najczęściej wymieniane przez polskich użytkowników sieci wady witryn to wolne działanie (41%), linki prowadzące donikąd (24%) oraz brak dostosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (21%).

Tego rodzaju wady stron WWW powodują, że prawie połowa internautów (44%) postanawia nie korzystać z usług firmy, która ma źle działającą witrynę. Błędy na stronach firmowych doprowadziły 60% przebadanych użytkowników sieci do złości i wywołały u nich frustrację. 40% wyraziło swoja obawę o realizację zamówienia online. Dodatkowo 42% konsumentów przyznało, że źle działające strony internetowe zmniejszają prawdopodobieństwo skorzystania z usług firmy w przyszłości.

Większość respondentów (41%) uważa, że błędy tak samo często występują w witrynach dużych firm, jak i małych. Ponad połowa Polaków (54%) podchodzi dziś do błędów bardziej krytycznie niż pięć lat temu. Prawie połowa respondentów (49,5%) zwraca obecnie większą uwagę na poprawność działania strony, a 45% badanych na tempo ładowania stron WWW.

Nie tylko Polacy narzekają na źle działające strony internetowe. Wśród Europejczyków problemy ze stronami WWW mają Hiszpanie – 75% z nich narzeka na nieprawidłowe działanie witryn. Pod względem gotowości do rezygnacji z usług firmy z powodu wadliwej lub nieczynnej witryny prowadzą Amerykanie (58%), a drugie miejsce zajmują Hiszpanie (39%). Najbardziej gotowym do wybaczenia błędów narodem są Niemcy - 16% traktuje taką sytuację jako powód do rezygnacji z usług firmy.

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety on-line przez brytyjską agencję badawczą Opinion Matters na zlecenie firmy 1&1 Internet. Badanie objęło swoim zasięgiem całą Polskę, a zrealizowane zostało w okresie od 18 do 27 lipca br. Reprezentatywną próbę badania stanowiło 1008 dorosłych Polaków.

Dołącz do dyskusji: Ponad 80 proc. polskich internautów skarży się na źle działające strony www

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Konsument
Zróbicie takie badanie o obsłudze klienta poprzez infolinie. To dopiero będzie ciekawostka !!
0 0
odpowiedź
User
gaax
W sumie nic nowego, ale pokazuje jak ważne jest dbanie o swój wizerunek w sieci. Jedna wpadka i już tracimy klientów na dłużej, jeśli problemy ze stroną są permanentne, to popełniamy błąd niewybaczalny.
0 0
odpowiedź
User
Tomik
Kilkanaście dni temu zrezygnowałem z odwiedzania strony "Stopklatka.pl" z powodu powtarzających się co wieczór przeprosin na stronie z powodu przeciążenia serwera. Zostanę wyłącznie przy "FILMWEBIE". Jeśli "Stopklatka" właśnie w ten sposób chce jeszcze bardziej stracić i tak spadającą popularność to "gratuluję".
0 0
odpowiedź