Ponad połowa Polaków nie zna ani jednego sponsora Euro 2012
Ponad połowa (58%) Polaków w wieku 15-50 lat nie potrafi podać spontanicznie ani jednego oficjalnego sponsora Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
Najczęściej wskazywane spontanicznie marki to Coca-Cola (19%) i Biedronka (14%). Za nimi znalazły się E. Wedel (9%), Warka (6%), Orange (5%) i McDonald’s (5%).
Większość marek częściej wskazywali je mężczyźni, wyjątkiem jest Wedel, częściej wskazywany przez kobiety. Wyniki wskazań w przypadku przeważającej grupy sponsorów mistrzostw mieszczą się w granicach błędu statystycznego.
Które firmy/marki sponsorują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012? [pytanie otwarte]
Okazuje się, że marki najczęściej kojarzone ze sponsorowaniem mistrzostw to te, których reklamy najłatwiej przypominali sobie badani. Tu także na czele znajduje się Coca-Cola (16%), Biedronka (13%) oraz E. Wedel (6%). Również w tym zestawieniu większość sponsorów mistrzostw ma bardzo słabe wyniki.
Z reklamami jakich marek sponsorujących Euro 2012 zetknąłeś(ęłaś) się w ciągu ostatniego tygodnia? [pytanie otwarte]
Co ciekawe, w obydwu rankingach wysoko znalazły się marki nie będące oficjalnymi sponsorami turnieju, ale polskiej reprezentacji piłkarskiej – Biedronka i Warka.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI Real Time Sampling w dniach 24-26 stycznia 2012 r. Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników witryn internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Badaniem objęto grupę 800 osób w wieku 15-50. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze użytkowników internetu z grupy celowej pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek oraz wykształcenie, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.
Dołącz do dyskusji: Ponad połowa Polaków nie zna ani jednego sponsora Euro 2012