Prawie 300 marek ograniczyło reklamy na X/Twitterze
Według szacunków MediaRadar spośród prawie 261 firm, które wydały ponad 1 milion dolarów na reklamę w X/Twitterze od stycznia 2022 r. do października 2023 r., 86 proc. ograniczyło wydatki na reklamę na tej platformie.
Według firmy badawczej zajmującej się badaniami reklamowymi poważnym problemem pozostają obawy związane z bezpieczeństwem marki.
Z raportu wynika, że dziesięciu największych reklamodawców, w tym AT&T, Coca-Cola, General Motors, Capital One, Nike i Bank of America, ograniczyło wydatki o 70 proc. do 97 proc. I tak firma AT&T ścięła budżet na X/Twittera o 97 proc., Coca-Cola - o 96 proc., a General Motors - o 93 proc.
- Chociaż wydawało się, że nastąpił postęp w rozwiązaniu tych problemów, ostatnie wydarzenia sugerują, że X nadal stoi przed wyzwaniami - powiedział cytowany w komunikacie Todd Krizelman, dyrektor generalny i współzałożyciel MediaRadar.
Metodologia MediaRadar opiera się na przeglądzie próbki danych reklamodawców Twittera od 1 stycznia 2022 r. do 31 października 2023 r., śledząc „obrazy wejściowe, reklamy karuzelowe i wideo pobrane z panelu ponad dwóch milionów użytkowników Twittera w USA”.
Według eMarketer w 2022 r. przychody z reklam X/Twitter wyniosły łącznie 4,1 miliarda dolarów, a w tym roku szacuje się, że suma ta spadnie do 2,9 miliarda dolarów.
W 2021 roku Twitter, jako spółka publiczna, , miała 4,4 miliarda dolarów przychodów (łącznie 5,1 miliarda dolarów).
W październiku 2022 r. Twitter został wykupiony i przejęty za 44 miliardy dolarów przez grupę inwestorów pod przewodnictwem Elona Muska.
Niektóre prognozy branżowe mówią, że platforma jest obecnie warta około 19 miliardów dolarów.
Dołącz do dyskusji: Prawie 300 marek ograniczyło reklamy na X/Twitterze
Pewnie pejsy.