SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezes Ryanaira: agencje reklamowe są bezużyteczne

Michael O’Leary, CEO i zarazem dyrektor marketingu linii lotniczych Ryanair, ocenił, że agencje reklamowe są bezużyteczne, a negatywny wizerunek przynosi jego firmie więcej korzyści.

O’Leary w wywiadzie dla „Marketing Magazine” bardzo negatywnie wypowiada się na temat agencji reklamowych i wszystkich innych firm zajmujących marketingiem.

- Agencje reklamowe są bezużyteczne, drogie i serwują starą tandetę, którą produkują dla każdej firmy w ten sam sposób. Firmy marketingowe to bzdury - stwierdza prezes Ryanaira.

Z wywiadu wynika, że Ryanair nie posiada żadnej strategii budowania wizerunku, a głównym celem linii jest po prostu oferowanie tanich przelotów międzynarodowych. Rozgłos firma zdobywa natomiast na różne sposoby, do czego nie potrzeba agencji zajmującej się marketingiem. O’Lear przyznaje, że jest zadowolony z dużej liczby publikacji w mediach, które zapewniają kolejne negatywne incydenty czy wprowadzanie dodatkowych opłat za usługi.

Początki linii Ryanair sięgają roku 1985, kiedy miały one jeden samolot. Dziś należy do nich 300 maszyn, które dziennie wykonują 1,6 tys. lotów z 57 baz w 19 krajach. Profil linii na Facebooku polubiło ponad 218 tys. osób mimo, że od 2009 roku nie ukazał się tam żaden wpis.

Dołącz do dyskusji: Prezes Ryanaira: agencje reklamowe są bezużyteczne

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
grafiduo
Coś w tym jest, co mówi Pan Prezes. Z moich obserwacji mogę powiedzieć to samo. Niestety większość realizacji wykonywanych przez agencje reklamowe uzależnione jest od punktu widzenia zamawiającego. Zawsze wygląda to tak, że pomimo tego, że agencja ma kreatywny pomysł, wymyśla ciekawe medium przekazu i wykonuje coś na prawdę nietypowego i bardzo ciekawego to zleceniodawca wie lepiej. Na znanym wszystkim portalu społecznościowym jest nawet fanpage poświęcony dziwnym reakcją klientów na prace agencji. Spotkać się można z tekstami zleceniodawców na zasadzie: "prosimy zrobić nam reklamę tylko aby nie rzucała się w oczy". Agencję wykonują reklamę tak, ażeby klient ją kupił często wygląda to podobnie do innych prac i wykazuje podobny poziom. Ponadto jest dużo agencji, które słuchają jak mają coś zrobić, a nie mówią jak to będzie zrobione ;(
0 0
odpowiedź
User
arkafdiusz piotr kowalski
Coś w tym jest, co mówi Pan Prezes. Z moich obserwacji mogę powiedzieć to samo. Niestety większość realizacji wykonywanych przez agencje reklamowe uzależnione jest od punktu widzenia zamawiającego. Zawsze wygląda to tak, że pomimo tego, że agencja ma kreatywny pomysł, wymyśla ciekawe medium przekazu i wykonuje coś na prawdę nietypowego i bardzo ciekawego to zleceniodawca wie lepiej. Na znanym wszystkim portalu społecznościowym jest nawet fanpage poświęcony dziwnym reakcją klientów na prace agencji. Spotkać się można z tekstami zleceniodawców na zasadzie: "prosimy zrobić nam reklamę tylko aby nie rzucała się w oczy". Agencję wykonują reklamę tak, ażeby klient ją kupił często wygląda to podobnie do innych prac i wykazuje podobny poziom. Ponadto jest dużo agencji, które słuchają jak mają coś zrobić, a nie mówią jak to będzie zrobione ;(
0 0
odpowiedź
User
anna łagowska
pomijając już fakt, że większość z nich korzysta z usług podwykonawców by w rezultacie skleić projekt w jedną więlką lepiąca się od faktur kulkę
0 0
odpowiedź