PRO Media House: czasy się zmieniły
Dom mediowy PRO Media House rozpoczął kampanię promującą media PRO (prasa, radio, outdoor i inne media nietelewizyjne), która jest prowadzona pod hasłem "Czasy się zmieniły"
Slogan kampanii nawiązuje do zmian, jakie dokonały się w ostatniej dekadzie w Polsce, a z którymi - zdaniem PRO Media House - będzie się wiązał wzrostowy trend mediów PRO. Zmiany te to: coraz bardziej dojrzały rynek, nowe podejście do TV i odmienny niż dawniej styl życia Polaków, które wymuszają poszukiwanie nowych, bardziej precyzyjnych kanałów dotarcia do odbiorców. Szczegółową analizę tych zjawisk dom mediowy zawarł w raporcie "Czasy się zmieniły", który został upubliczniony na piątkowej konferencji prasowej
"To, że rynek w Polsce się zmienił, jest chyba dla wszystkich oczywiste. Dziś - w realiach dojrzałego, nasyconego rynku - by osiągnąć sukces sprzedażowy, trzeba stworzyć produktowi osobowość, tchnąć weń życie, dostosować do stylu życia precyzyjnie określonej grupy odbiorców" - mówi Dominika Meinardi, Szef Projektu PRO Media House.
Według PRO Media House, zmieniło się również podejście Polaków do telewizji. Spadek zapamiętywalności reklam związany z wydłużeniem bloków reklamowych i liczby emitowanych reklam, nasilenie zappingu - to przyczyny, dla których za pośrednictwem telewizji coraz trudniej dotrzeć z przekazem reklamowym do konsumentów.
"Od telewizji odciągają nas także dłuższe godziny pracy, bogactwo możliwości spędzania wolnego czasu poza domem i w końcu większa mobilność. Wszystko to powoduje, że przebywamy coraz mniej czasu w domu, a przez to na znaczeniu zyskują media PRO, które umożliwiają precyzyjne dotarcie z reklamą w innych miejscach" - wyjaśnia Dominika Meinardi.
Właśnie na podkreśleniu precyzji dotarcia zapewnianej przez media PRO koncentruje się akcja reklamowa, która jest częścią kampanii "Czasy się zmieniły". Reklama porównuje odbiorców każdej kampanii reklamowej do kawałka sernika. "Niektórzy reklamodawcy wolą masę, a inni wybierają rodzynki. Jeżeli Tobie też na nich zależy, bo masz produkt skierowany do wybranej grupy docelowej, a nie do mas, wykorzystaj media PRO" - głosi przekaz reklamowy PRO Media House.
Działania reklamowe mają objąć radio (Radio PIN) oraz prasę biznesową (szczegółowa lista tytułów jeszcze nie jest znana). Reklamy będą emitowane od połowy marca do końca kwietnia bieżącego roku.
Według danych OBOP i Media Watch, w 2004 roku wydatki na reklamę w mediach PRO wyniosły 42 proc., co oznacza 4 punkty proc. wzrostu w stosunku do 2003 roku. Zdaniem PRO Media House, trend wzrostowy mediów PRO kosztem telewizji w 2005 roku i kolejnych latach jeszcze bardziej się nasili. Potencjał wzrostu określa 62 proc. udział mediów PRO w globalnym torcie reklamowym (źródło: ZenithOptimedia).
Dołącz do dyskusji: PRO Media House: czasy się zmieniły