Producent „Rolnik szuka żony” i „Mam talent!”: wpływy w górę, 2 mln zł zysku więcej
FremantleMedia Polska, producent m.in. programów „Mam talent!” czy „Rolnik szuka żony” oraz seriali „Na Wspólnej” i „BrzydUla”, w ub.r. zanotował wzrost przychodów o 11,2 proc. do 64,92 mln zł, a jego wynik netto wzrósł z 530,6 tys. zł do 2,56 mln zł zysku.
Przychody FremantleMedia Polska z produkcji podstawowej urosły rok do roku z 58,4 do 64,92 mln zł.
W ub.r. spółka wyprodukowała 18. oraz rozpoczęła produkcję 19. serii serialu „Na Wspólnej” dla TVN. Jak podkreślono w sprawozdaniu, wyprodukowany przez firmę dla TVP 9. sezon programu „Rolnik szuka żony” był najlepiej oglądanym programem rozrywkowym w Polsce.
FremantleMedia Polska w 2022 roku kontynuowała także produkcję programów „Mask Singer”, „Mam Talent!” i serialu „BrzydUla 3” (wszystkie dla TVN).
Wpływy spółki z licencji spadły się z 7,03 do 6,3 mln zł, a z praw autorskich wzrosły - z 665 do 710,5 tys. zł.
„Skutki pandemii nadal odczuwane”
Wydatki operacyjne FremantleMedia Polska wzrosły o 7,8 proc., z 57,74 do 62,28 mln zł. W niewielkim stopniu wzrosły koszty usług obcych – z 39,21 do 39,87 mln zł.
Z kolei nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 14,86 do 17,36 mln zł, zmalały na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 451,26 do 338,34 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - z 2,09 do 1,69 mln zł. Pozostałe koszty rodzajowe zwiększyły się z 505,73 tys. zł do 2,37 mln zł. W firmie, tak jak rok wcześniej, było pięciu pracowników etatowych. Spółka współpracowała też „z wieloma osobami na podstawie umów cywilno-prawnych, przede wszystkim w zakresie produkcji telewizyjnej”.
„Skutki pandemii nadal odczuwane są przez wszystkich związanych z przemysłem filmowo- telewizyjnym: dystrybutorów, filmowców, producentów, sprzedawców oraz innych współpracowników. Choroby aktorów, pracowników technicznych i współpracowników, ograniczony dostęp do niektórych usług a także zwiększone wydatki na zabezpieczenia przeciwko COVID-19 wpływały na wzrost kosztów produkcji a w konsekwencji na osiągane przez Spółkę marże” - skomentowano w sprawozdaniu FremantleMedia Polska.
Rentowność w górę
W ub.r. firma odnotowała większy wzrost przychodów niż kosztów operacyjnych, choć pozostałe koszty operacyjne urosły z poziomu 9,58 do 29,22 tys. zł, zaś pozostałe wpływy operacyjne zmalały z 546,3 do 89,13 tys. zł. Wynik operacyjny poszedł w górę z 1,2 do 2,71 mln zł, wynik brutto - z 1,13 do 3,28 mln zł, a wynik netto - z 530,58 tys. zł do 2,56 mln zł. 100 proc. udziałów firmy ma FremantleMedia Group Limited. Wypracowany zysk został przeznaczony na wypłatę dywidendy (wraz z kwotą 6,94 mln zł przeniesioną z dywidendowego kapitału zapasowego spółki).
„Wyniki finansowe spółki FremantleMedia Polska Sp. z o.o. za rok 2022 są satysfakcjonujące” - zaznaczono w sprawozdaniu.
W 2022 roku prezeską firmy została Daniela Matei, która zastąpiła Andrew Botta. Do zarządu dołączył również Stuart Jackson. Spółka nie posiada rady nadzorczej.
Kolejny sezon „Rolnik szuka żony”, na razie bez „Mam talent!” i „Mask Singera”
Firma w br. miała produkować m.in. kolejną edycję programu „Mask Singer” dla TVN, jednak stacja nie zdecydowała się kontynuować formatu. Podobnie jest z „Mam talent!” (również w TVN).
W marcu TVP podpisała z FremantleMedia Polska umowę na realizację dziesiątego sezonu programu „Rolnik szuka żony”. Ma on trafić na antenę Jedynki jesienią br.
„Rolnik szuka żony 9” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele o godz. 21.15, w okresie od 18 września do 27 listopada ub.r. (finał pokazano wyjątkowo o 22.00). Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że premierowe odcinki reality-show oglądało średnio 2,72 mln osób. Przełożyło się to na 21,61 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,51 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 18,29 proc. w grupie 16-59. TVP1 w czasie emisji formatu była zdecydowanym liderem rynku zarówno w 4+, jak i w 16-49.
Dołącz do dyskusji: Producent „Rolnik szuka żony” i „Mam talent!”: wpływy w górę, 2 mln zł zysku więcej