Produkt Roku 2006
27 lutego poznaliśmy werdykt polskich konsumentów, którzy wybrali najlepsze nowości, jakie pojawiły się na rynku FMCG w ciągu minionego roku.
W ten sposób zakończyła się III edycja programu „Produkt Roku. Wybór Konsumentów”, który tworzą dwa zasadnicze elementy: wielkie badanie opinii polskich konsumentów na temat nowych lub innowacyjnych produktów FMCG przeprowadzone przez TNS OBOP oraz tytuł i logo, którym producenci mogą posługiwać się w reklamach i na opakowaniach produktów uznanych w badaniu za najbardziej atrakcyjne w swojej kategorii.
W bieżącym roku wyłoniono Produkty Roku w 27 kategoriach. Tysiące konsumentów zadecydowało, że najlepszymi nowościami są:
Goplana Klasyczna Gorzka w kategorii Słodycze (producent: Jutrzenka S.A.)
Jogurty Owocowe Pitne Polskie w kategorii Jogurty i kefiry (producent: SM Mlekovita)
Impresja Truflowa w kategorii Lody (producent: Zielona Budka S.A.)
Mleko Świeże Polskie w kategorii Mleko (producent: SM Mlekovita)
„Gotujemy po polsku” Appetita w kategorii Mieszanki przyprawowe (producent: Ziołopex Sp. z o.o.)
Zupa Grzybowa Hortex Ortika w kategorii Zupy mrożone (producent: Polski Ogród Sp. z o.o.)
Bakalland pomidory w kategorii Przetwory pomidorowe (producent: Bakalland S.A.)
Vegeta (ziołowa, pikantna, light) w kategorii Przyprawy uniwersalne (producent: Podravka Polska Sp. z o.o.)
Powerade w kategorii Napoje izotoniczne i energetyczne (producent: Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.)
Bakalland w kategorii Bakalie (producent: Bakalland S.A.)
Garnier Skóra Muśnięta Słońcem w kategorii Kosmetyki do pielęgnacji ciała (producent: L’Oréal Polska Sp. z o.o.)
Age Re-Perfect Pro-Calcium w kategorii Kosmetyki do pielęgnacji twarzy (producent: L’Oréal Polska Sp. z o.o.)
Infaillible L’Oréal Paris w kategorii Kosmetyki do makijażu twarzy (producent: L’Oréal Polska Sp. z o.o.)
Hydra Extreme Maybelline w kategorii Kosmetyki do makijażu ust (producent: L’Oréal Polska Sp. z o.o.)
Rexona for teens w kategorii Dezodoranty (producent: Unilever Polska S.A.)
Garnier 100% Color w kategorii Farby do włosów (producent: L’Oréal Polska Sp. z o.o.)
Elseve Nutri Blask w kategorii Szampony do włosów (producent: L’Oréal Polska Sp. z o.o.)
Elseve Nutri Blask w kategorii Odżywki do włosów (producent: L’Oréal Polska Sp. z o.o.)
Taft Complete w kategorii Stylizacja włosów (producent: Henkel Polska Sp. z o.o.)
Timotei w kategorii Żele pod prysznic (producent: Unilever Polska S.A.)
Man Perfect w kategorii Kosmetyki dla mężczyzn (producent: Dramers S.A.)
Brait w kategorii Odświeżacze powietrza (producent: Dramers S.A.)
Cif Power Cream w kategorii Uniwersalne Środki Czystości (producent: Unilever Polska S.A.)
Politury do mebli Brait w kategorii Specjalistyczne Środki Czystości (producent: Dramers S.A.)
Domestos 5x w kategorii Środki do WC (producent: Unilever Polska S.A.)
Pronto Duster w kategorii Akcesoria do sprzątania mebli i blatów (producent S.C. Johnson Sp. z o.o.)
York Prestige w kategorii Akcesoria do sprzątania podłogi (producent: York Sp. z o.o.)
W jaki sposób wyłaniane są Produkty Roku? W styczniu 2007r. TNS OBOP poprosił reprezentatywną grupę 5 000 Polaków o to, by w każdej kategorii wskazali produkt ich zdaniem najbardziej atrakcyjny oraz produkt, z którego byli najbardziej zadowoleni (spośród produktów używanych). Produktami Roku zostały te nowości, które uzyskały najwyższe wskaźniki atrakcyjności i zadowolenia w swoich kategoriach.
To badanie nowości rynkowych prowadzone jest od prawie 20 lat według tej samej, sprawdzonej metody w wielu krajach europejskich, m.in. we Francji, Włoszech, w Hiszpanii, Belgii, Czechach, Wielkiej Brytanii, Portugalii, na Węgrzech oraz w Izraelu. W ciągu najbliższych 2-3 lat Produkt Roku pojawi się w pozostałych krajach europejskich. W ten sposób powstanie globalny europejski panel badawczy liczący ok. 200.000 respondentów.
Dołącz do dyskusji: Produkt Roku 2006