SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama Biedronki wprowadzała w błąd

Plakaty reklamujące promocję „Lato na 5 z Biedronką”, w ramach której przy zakupie 5 lodów klient otrzymywał dwa dodatkowe gratis powinny zostać zmienione, ponieważ wprowadzały w błąd - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

KER zajmowała się skargą na reklamę zewnętrzną promocji związanej z zakupem lodów w sieci sklepów Biedronka. Była ona elementem kampanii marketingowej promującej zakup lodów „Kup 5 lodów impulsowych, a otrzymasz dwa gratis przy kolejnych zakupach”, obejmującej całą Polskę i prowadzonej od 31 lipca do 31 sierpnia br.

Osoba, która w określonym terminie kupiła 5 objętych promocją lodów impulsowych, miała prawo do odbioru przy kolejnych zakupach 2 identycznych lodów - bezpłatnie, w formie gratisu. Lody te musiały być identyczne z dwoma spośród pięciu zakupionych przez konsumenta lodów promocyjnych.

Autorka skargi stwierdziła, że nabrała się na reklamę, bo nie znalazła nigdzie informacji, że dwa dodatkowe lody muszą być identyczne jak zakupione wcześniej. Musiała zapłacić za wszystkie lody bo dwa dodatkowe „nie spełniały zasad promocji”. „Zapis o identyczności lodów znajduje się w regulaminie, ale chyba nikt kto wchodzi do sklepu nie zaczyna czytać długiego regulaminu tylko kieruje się plakatami/reklamą. Na plakatach nie tylko nie ma takiej informacji, a także znajdują się błędne grafiki wprowadzające w błąd." - napisano w skardze.

Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka poinformowała KER, że jeszcze w trakcie trwania akcji wprowadzono zmiany w reklamach, które wspierały promocję, bo już wówczas pojawiły się zarzuty ze strony klientów. „Po otrzymaniu komunikatów od konsumentów, że zasady promocji nie są dla wszystkich w pełni zrozumiałe, już w 3 dni po rozwieszeniu plakatów promujących akcję promocyjną, Biedronka zmieniła komunikat zamieszczony na plakatach i rozszerzyła go o dodatkowe informacje dot. limitów i ograniczeń Akcji Promocyjnej. Dodatkowo, konsument na bieżąco wraz z paragonem fiskalnym otrzymywał informacje, jaką liczbę lodów już zakupił w ramach Akcji Promocyjnej i jaką liczbę lodów powinien jeszcze zakupić w celu uzyskania uprawnienia do otrzymania dwóch lodów gratis” - napisano w odpowiedzi na zarzuty.

Komisja Etyki Reklamy mimo tych wyjaśnień uznała, że reklama nie była prowadzona z należytą starannością i zgodnie z dobrymi obyczajami. Stwierdziła, że może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. Wskazała też, że reklama ta wymaga modyfikacji w zakresie wykorzystanej w niej infografiki. Doceniła zarazem działania Jeronimo Martins Polska, która po otrzymaniu sygnałów od klientów, że reklama jest błędnie odczytywana – zmodyfikowała plakat zarówno w warstwie graficznej jak i w warstwie słownej.

Dołącz do dyskusji: Reklama Biedronki wprowadzała w błąd

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
"Lody impulsowe" to czym smakują? Impulsami? Jakimi? Zanim się na pałę skopiuje komunikat należało by go przeczytać, a tak to wychodzi bełkot!
0 0
odpowiedź
User
Kaczor
Na okrągło kroją klientów, np. akcja zrób zakupy za 100 zł. a kupisz kurczaka za 10 zł/kg . Zrobiłeś to , patrzysz w domu na paragon a tam kurczak kosztuje 16 zł. bo jak później pani powiedziała jego wartość nie wlicza się do zakupów !!
Ale nigdzie o tym nie pisze i nikt tego nie mówi !!
0 0
odpowiedź
User
hahahahaha
Codziennie niskie ceny, codziennie kilometrowe kolejki
0 0
odpowiedź