Przeglądarki internetowe: Chrome traci, ale wciąż dominuje, w górę Safari i Firefox
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2019 r. zanotowała co prawda spadek udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku, ale dominująca pozycja lidera aplikacji Google pozostaje niezagrożona.
Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 64,3 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 64,92 proc. w październiku.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,97 proc. do 16,68 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze wzrostem z 4,33 proc. do 4,49 proc.
Top 5 zamykają aplikacje Samsung Internet i UC Browser. Udział pierwszej z nich zmalał z 3,29 proc. do 3,27 proc., a drugiej wzrósł z 2,94 proc. do 2,95 proc.
W Polsce Chrome także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w listopadzie br. 74,09 proc. udziału, wobec 74,27 proc. w październiku. To trzeci miesiąc z rzędu kiedy Chrome traci na naszym rynku.
Cały czas jednak daleko w tyle za Chrome są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 9,22 proc. do 9,38 proc.), Opera (wzrost z 4,4 proc. do 4,62 proc.), Samsung Internet (spadek z 4,72 proc. do 4,41 proc.) oraz Safari (spadek z 3,77 proc. do 3,64 proc.).
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome traci, ale wciąż dominuje, w górę Safari i Firefox