1,99 mln widzów „Pułapki”. Powstanie drugi sezon
Nowy serial „Pułapka” oglądało średnio 1,99 mln widzów. Produkcja dała TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 13,71 mln zł.
„Pułapkę” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 9 września do 14 października br. Średnia widownia serialu wyniosła 1,99 mln osób, co przełożyło się na 13,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,61 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z kolei z danych udostępnionych nam przez Mediacom wynika, że wśród wszystkich kobiet mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców udział nowego serialu wyniósł 23,04 proc.
Najwięcej widzów miał pierwszy odcinek
Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji, który wsparty był silną kampanią reklamową - zgromadził on przed telewizorami 2,56 mln oglądających. Widownia drugiego odcinka spadła do 2 mln osób, ale w trzecim zwiększyła się do 2,13 mln. Zdecydowanie najgorsze wyniki - 1,35 mln - miał czwarty odcinek, który bezpośrednio konkurował z finałowym meczem MŚ w siatkówce (pokazywany na kilku stacjach, m.in. w TVP1 i Polsacie, miał 9,36 mln oglądających). Przedostatni epizod miał 1,93 mln osób, a finał zgromadził 1,91 mln.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 3,56 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,72 mln, w 16-59 - 2,41 mln, a wśród kobiet z dużych miast - 903 tys.; dane udostępnione przez Mediacom).
TVN w paśmie nadawania nowego serialu zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP1, która emitując wtedy gł. reality-show „Rolnik szuka żony” i „The Wall. Wygraj marzenia” (w tym wspomniany mecz), osiągnęła 21,26 proc. udziału. Trzeci był Polsat („Kabaret na żywo według Paranienormalnych” i mecz Brazylia-Polska; 9,45 proc.), a czwarta - TVP2 (filmy fabularne; 3,11 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, ale strata TVN do Jedynki była zdecydowanie mniejsza.
Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków serialu wyniosły 13,71 mln zł.
Fabuła skupia się na Oldze Sawickiej (w tej roli Agata Kulesza), która jest pisarką powieści kryminalnych. Szukając inspiracji do kolejnej książki trafia na intrygującą sprawę dotyczącą nastoletniej dziewczyny. Pozornie prosty temat ma jednak drugie dno. Niepostrzeżenie Olga zostaje wciągnięta w niebezpieczną pułapkę - intrygę z przeszłości, która po latach powraca z podwójną siłą. Tym razem nie jest to jednak literacka fikcja, ale niezwykle groźna gra, w której stawką jest życie.
W obsadzie „Pułapki” pojawią się również m.in. Mateusz Więcławek, Leszek Lichota, Joanna Kulig, Kinga Preis, Krzysztof Pieczyński, Maria Maj, Jacek Lenartowicz, Piotr Trojan, Marcin Czarnik oraz Marianna Kowalewska.
Odcinki wyreżyserował Łukasz Palkowski. Producentami serialu są Tomasz Karpiński oraz Katarzyna Bielecka.
- „Pułapka” to właściwie produkcja filmowa. Inaczej mówiąc jest to seryjne kino. Zainwestowaliśmy w ten projekt więcej niż w przeciętne seriale. Te budżety są nieporównywalne. W przypadku „Pułapki” mogę zaryzykować stwierdzenie, że mamy budżet filmowy - tuż przed premierą produkcji mówił portalowi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.
Powstanie drugi sezon
Jak już kilka dni temu informowaliśmy, Telewizja TVN podjęła decyzję o kontynuacji „Pułapki”, która wróci na antenę w 2019. - Pracujemy aktualnie nad 10 serialami jednocześnie, nie mamy ciśnienia, żeby robić drugi sezon od razu na wiosnę - wyjaśniał nam Miszczak.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,99 mln widzów „Pułapki”. Powstanie drugi sezon