Radio dociera codziennie do 71,5 proc. Polaków. Średni czas słuchania w 2017 roku wyniósł 266 minut
W 2017 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 71,5 proc., a tygodniowy - 91 proc. Z kolei średni czas słuchania uplasował się na poziomie 266 minut - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy zasięg radia w 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 71,5 proc. (21,60 mln osób), po spadku względem poprzedniego roku o 0,5 pkt. proc. (140 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. W historii prowadzenia badań radiowych najniższy zasięg radio zanotowało w 2002 roku (było to 70,7 proc.).
W ciągu tygodnia w zeszłym roku radio docierało do 91 proc. Polaków (w poprzednim roku było to 92 proc.).
Z informacji przekazanych przez Komitet Badań Radiowych wynika, że zasięg dzienny radia w Polsce jest jednym z najwyższych wyników w Europie.
Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku wyniósł 266 min. Względem poprzedniego roku obniżył się on o 4 min.
Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM (66,7 proc.), to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez internet (7,4 proc.) oraz dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych (3,3 proc.).
39,7 proc. Polaków słucha tylko jednej stacji w ciągu dnia. 19,8 proc. osób słucha 2 stacje, 8,1 proc. - 3, a 4 proc. - 4 i więcej.
Analizując słuchalność kwadransową w dni powszednie i w weekendy wynika, że większą popularnością radio cieszy się w dni powszednie. W obu przypadkach prime-time radiowy występuje między godz. 7.00, a 15.00 (w tym okresie średnio 8,75 mln Polaków słucha radia, a w niektórych kwadransach sumaryczna liczba słuchaczy przekracza 9,2 mln). KBR interpretuje ten fakt, tym że w Polsce słuchanie radia w pracy jest bardzo popularne w przeciwieństwie do wielu innych krajów europejskich.
KBR informuje, że wysoka słuchalność i tak długi prime-time radiowy pozwala reklamodawcom na budowanie skutecznej komunikacji z klientami i wysokie wskaźniki kampanii - zarówno zasięgi jak i częstotliwość.
Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego 2017 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Średni udział tej stacji pod względem słuchania w zeszłym roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,8 pkt. proc. Drugie miejsce zajęło Radio ZET (13,2 proc. udziału; spadek o 0,4 pkt. proc.), a podium uzupełnia publiczna Jedynka (8 proc., w dół o 0,8 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Radio dociera codziennie do 71,5 proc. Polaków. Średni czas słuchania w 2017 roku wyniósł 266 minut
Przekazy ustne przez znajomych
Lewacki RMF jest radiem dla mas. Brak interesujących audycji, grane w kółko te same piosenki, brak pieśni patriotycznych, audycji na żywo też próżno tam szukać. Nawet zapowiadane przez prowadzącego audycję konkursy, są wcześniej nagrane.
Tyle w temacie!