Radio Kraków walczy z językiem nienawiści i hejtem w akcji „Stop językowi agresji”
Radio Kraków rozpoczyna cykl rozmów o skutkach wolności słowa i odpowiedzialności za słowo. W ramach akcja „Stop językowi agresji”, która potrwa dwa tygodnie, wyemitowane zostanie m.in. słuchowisko „Hejt Radio” Mai Kleczewskiej.
Dyskusja o niszczącej sile hejtu toczyć się będzie na antenie rozgłośni, na stronie internetowej radiokrakow.pl i fanpage’u Radia Kraków na Facebooku. W cyklu poruszony zostanie problem języka nienawiści stosowanego m.in. wobec Romów, homoseksualistów i osób czarnoskórych.
W ramach akcji 7 października br. radio wyemituje słuchowisko „Hejt Radio” w reżyserii Mai Kleczewskiej, dla której inspiracją były wydarzenia związane z ludobójstwem w Rwandzie. W 1993 roku rwandyjska rozgłośnia RTLMC stała się narzędziem w rękach ekstremistów Hutu, którzy budowali atmosferę nienawiści wobec ludności Tutsi i podżegali do ludobójstwa. Spektakl zostanie wystawiony na antenie Radia Kraków oraz równocześnie w Bunkrze Sztuki w ramach Krakowskich Reminiscencji Teatralnych.
Premierę „Hejt Radio” poprzedzi antenowa debata z udziałem dziennikarzy, publicystów i ludzi kultury, którzy będą dyskutować o tym, czy nasilający się język agresji i nienawiści może budzić realne zagrożenia.
Radio tłumaczy, że impulsem do stworzenia akcji „Stop językowi agresji” były aktualne wydarzenia, o których stacja codziennie informuje słuchaczy.
- Tylko w Małopolsce w ostatnich miesiącach: konflikt romski w Andrychowie i Maszkowicach, hejt wymierzony w doktoranta krakowskiej ASP romskiego pochodzenia, który był jedną z twarzy kampanii społecznej „Jedni z wielu. Jestem Polakiem. Jestem Romem”. Akcja, która miała łamać stereotypy dotyczące uprzedzeń Polaków do osób pochodzenia romskiego i te społeczności asymilować, wywołała lawinę hejtu skierowaną w bohatera kampanii. To tylko przykłady. Naszą akcją chcemy powiedzieć: ofiarą hejtu może paść każdy, a sam hejt jest tematem niestety coraz bardziej aktualnym - mówi Marcin Pulit, prezes i redaktor naczelny Radia Kraków.
Akcję antenową Radia Kraków wzmocni kampania plakatowa w Krakowie, Tarnowie i Nowym Sączu pod hasłem „Stop językowi agresji”, którą przygotowało Motor Studio. Dodatkowe działania będą prowadzone w internecie (na stronie Radia Kraków oraz w social mediach).
Z danych Radio Track wynika, że średni udział Radia Kraków w okresie od października ub.r. do marca br. wyniósł 5,9 proc. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Radio Kraków walczy z językiem nienawiści i hejtem w akcji „Stop językowi agresji”