Radio Plus gra, inwestor czeka
Niepewna przyszłość 21 rozgłośni Radia Plus
Grupa medialna CR Media, właściciel logo Radia Plus, od miesiąca dostarcza program do diecezjalnych rozgłośni. Wciąż jednak nie wiadomo, czy episkopat Polski zaakceptuje tę grupę jako inwestora dla Plusa - czytamy w "Rzeczpospolitej".
- Zakładamy, że zwycięży zdrowy rozsądek. Skoro coś dobrze działa, szkoda to psuć - mówi "Rz" Sebastian Wojciechowski, członek zarządu grupy CR Media, która ma nadzieję zostać inwestorem strategicznym dla 21 diecezjalnych rozgłośni tworzących sieć Radia Plus. Według naszych informacji jest szansa, by w najbliższych dniach zapadły decyzje w ciągnącej się od miesięcy sprawie wyboru inwestora. Przed kilkoma tygodniami sąd ogłosił upadłość berlińskiego radia Hundert 6, które pod koniec 2004 r. było kandydatem do przejęcia Plusa.
Jak czytamy w "Rz" należąca do CR Media spółka radiowa Ad.point - właściciel logo Radia Plus - zawarła umowę kupna najbardziej atrakcyjnej warszawskiej koncesji Plusa. Od początku kwietnia kontrolowanaprzez nią spółka Radio Plus Polska produkuje i dostarcza program do diecezjalnych stacji. - Jako Radio Plus Polska wysłaliśmy ofertę do wszystkich diecezji. Korzystają z programu, co oznacza, że przyjęły naszą ofertę. Mamy pozytywny odzew i dużo głosów o miłym zaskoczeniu poziomem programu - twierdzi Sebastian Wojciechowski, który jest członkiem zarządu Ad.point i wiceprezesem Radia Plus Polska. Spółka ta sprzedaje czas reklamowy sieci.
Radio Plus Polska, gdzie Ad.point ma 88 proc. udziałów, nie maprezesa. Przed kilkoma tygodniami ze stanowiska ustąpił ks. Kazimierz Sowa, który jeszcze jako szef likwidowanej teraz spółki Radio Plus zawarł porozumienie z CR Media i utworzył z Ad.point spółkę Radio Plus Polska. Zrobił to bez formalnej zgody episkopatu i zanim władze kościelne zdecydowały, czy chcą współpracować z CR Media. W kwietniu ks. Sowa utracił mandat do prowadzenia w imieniu strony kościelnej rozmów o przyszłości sieci Radia Plus.
Dołącz do dyskusji: Radio Plus gra, inwestor czeka