Nadawca Radia ZET dał Agorze 30 mln zł zysku
Eurozet przez 10 miesięcy po przejęciu kontrolnego pakietu jego udziałów przez Agorę osiągnął 214 mln zł przychodów i prawie 30 mln zł zysku netto. Cały segment radiowy Agory zanotował w ub.r. 307 mln zł wpływów i 49 mln zł zysku operacyjnego.
213,36 mln zł przychodów i 29,6 mln zł zysku netto Eurozet wypracował od początku marca ub.r., po tym jak kontrolny pakiet jego udziałów kupiła Agora. Zrealizowała tę transakcję zaraz po prawomocnym uchyleniu zakazu wydanego przez prezesa UOKiK ponad dwa lata wcześniej, za 11 proc. walorów zapłaciła firmie SFS Ventures 9,17 mln euro.
Szybko powołano wspólne kierownictwo Eurozetu (nadającego Radio Zet, Antyradio, Meloradio, ChilliZet i Radio Plus) oraz pionu radiowego Agory (do którego należą TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio).
TOK FM ma 38 tys. subskrybentów cyfrowych
Cały pion radiowy Agory w ub.r. zanotował 307,4 mln zł przychodów, o 165 proc. więcej niż rok wcześniej (116 mln zł). Stanowiące zdecydowaną większość Wpływy z reklam potroiły się, rosnąc z 91,7 do 275,5 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Agora już nie chce burgerowni. Ruszyły negocjacje
Z kolei przychody segmentu radiowego wypracowane w internecie urosły rok do roku o 160,2 proc. - Wpływ na takie wyniki miała konsolidacja z grupą Eurozet. Zwiększyły się zarówno przychody z reklamowych usług internetowych, jak i przychody z tytułu sprzedaży subskrypcji Premium TOK FM - opisano w raporcie Agory. Na koniec grudnia ub.r. z subskrypcji cyfrowej Radia TOK FM korzystało 38,5 tys. użytkowników, wobec 31,9 tys. rok wcześniej.
Negatywnie na wyniki sprzedażowe segmentu radiowego wpłynęło natomiast to, że z początkiem ub.r. wchodząca w jego skład spółka Doradztwo Mediowe przestała zajmować się obsługą agencyjną sieci kinowej Helios, przejęła to firma Helios Media.
Tylko w czwartym kwartale pion radiowy zwiększył rok do roku z 40,1 do 111,8 mln zł, a te z reklam - z 30,7 do 101,9 mln zł.
Pion radiowy Agory dużo większy i zyskowniejszy
Przejęcie Eurozetu podwyższyło też koszty operacyjne segmentu radiowego Agory. W całym ub.r. sięgnęły one 258,8 mln zł, wobec 111,5 mln zł (to 132,1 proc. w górę). Wydatki na usługi obce poszły w górę z 43 do 101 mln zł, a na wynagrodzenia - z 40 do 85,7 mln zł. Usługi obce oprócz kosztów pośrednictwa w sprzedaży reklam w stacjach innych nadawców obejmuje, m.in. koszty czynszów i opłat dzierżawnych, usług marketingowych, produkcyjnych i opłaty operatorskie.
Nakłady na reprezentację i reklamę podskoczyły z 12,9 do 39 mln zł, a na amortyzację - z 8,8 do 16,5 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W górę poszybowała też zyskowność segmentu. W całym ub.r. osiągnął 65,1 mln zł zysku i 21,2 proc. marży EBITDA, wobec 13,3 mln zł i 11,5 proc. rok wcześniej, zaś zysk operacyjny wzrósł z 4,5 do 48,6 mln zł. Tylko w czwartym kwartale zysk EBITDA podskoczył z 7,8 do 30,8 mln zł, marża EBITDA - z 19,5 do 27,5 proc., a zysk operacyjny - z 5,5 do 26,3 mln zł.
Segment radiowy Agory pod względem zyskowności zbliżył się do filmowo-książkowego, obejmującego przede wszystkim kina Helios. Ten drugi w ub.r. przy wzroście przychodów o 22,8 proc. do 565,4 mln zł zwiększył zysk EBITDA z 95,6 do 132,5 mln zł i zysk operacyjny z 10,8 do 50,2 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Agora nie chce kupić Polska Press
Cała grupa kapitałowa Agora w czwartym kwartale ub.r. zwiększyła przychody o 32,4 proc. do 438,1 mln zł. Jej zysk EBITDA poszedł w górę z 55,3 do 84,9 mln zł, a wynik netto - z 30,5 mln zł straty do 50,9 mln zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Nadawca Radia ZET dał Agorze 30 mln zł zysku