Redan liczy na zysk w IV kw., zmienia model sklepów namultibrandowy
Spółka odzieżowa Redan której strata netto sięgnęła 16,2 mln zł w Ipółroczu spodziewa się, że w IV kw. uda jej się wypracować zysk. Wplanach jest otwarcie 10 sklepów Textilmarket w tym roku i 40kolejnych w 2010 r. We wrześniu zaś ruszą sklepy multibrandowe zasortymentem marek Top Secret i Troll, poinformowaliprzedstawiciele spółki.
"Ciężko będzie odrobić stratę z I półrocza i raczej nie w IIIkw, ale w IV kw. możemy mieć zysk, jeśli nie pogorszy się otoczenieekonomiczne"- powiedział prezes Piotr Kujawiński.
"Zakładamy, że co najmniej utrzymamy poziom sprzedaży z Ipółrocza, dzięki zwiększaniu powierzchni sklepów franszyzowych, amarża procentowa będzie rosła, choć spadała w I półroczu"- dodałwiceprezes zarządu Bogusz Kruszyński.
Redan liczy na powrót w II półroczu do poziomu marż z I półrocza2008 r. dzięki zmianie formuły sklepów Troll, działających wsegmencie modowym na multibrandowe oraz umocnieniu złotego.
Marża na sprzedaży działalności kontynuowanej wyniosła 42,1% w Ipół. (43,4% w II kw. i 40,9% w I kw.2009 r.) wobec 47,6% rokwcześniej.
Marża handlowa sięgnęła 59 mln zł wobec 65,5 mln zł rokwcześniej, co przełożyło się na stratę na sprzedaży wysokości 8,5mln zł w I pół. Na obniżenie marży wpłynęły spadek popytu orazosłabienie złotego.
Sprzedaż spadła do 138,3 mln zł w I pół. w porównaniu z 137,6mln zł rok wcześniej.
Spadek marży i wysokie koszty funkcjonowania sklepów spowodowałystratę na sprzedaży wysokości 10 mln zł w segmencie modowym w Ipół. Zysk w segmencie dyskontowym wyniósł 3,4 mln zł.
Kujawiński poinformował, że w celu optymalizacji kosztów wewrześniu zostaną otwarte pierwsze sklepy multibrandowe opowierzchni 150-400 m.kw., oferujące towary marki Top Secret iTroll. W dalszych planach jest wprowadzenie asortymentu innychmarek, również zagranicznych, jeszcze nieobecnych w Polsce. Spółkabędzie także wykorzystywać tańsze materiały do produkcjikolekcji.
Redan planuje także zwiększyć sieć sklepów Textilmarket o 10 wtym roku i 40 w 2010 r. Na koniec czerwca sieć Textilmarket liczyła143 sklepy. Docelowo spółka chciałaby posiadać 500-600 sklepów,które realizowałyby obroty rzędu 600-700 mln zł rocznie.
"Naszym podstawowym celem w I półroczu było utrzymaniepłynności, a drugim skasowanie tych działań, które nie byłyrentowne i nie dawały perspektyw w krótkim terminie"- powiedziałwiceprezes.
Redan zlikwidował w I pół. sklepy marki Troll, co spowodowałoodpisy wysokości 3,6 mln zł oraz kilka nierentownych sklepów TopSecret (2,1 mln zł) oraz spółki na Słowacji i w Czechach (0,9 mlnzł). Strata na sprzedaży sklepów marki Morgan wyniosła 0,2 mlnzł.
Dołącz do dyskusji: Redan liczy na zysk w IV kw., zmienia model sklepów namultibrandowy