Reklama grupy religijnej narusza standardy
Brytyjska organizacja ASA, zajmująca się kontrolą standardówetycznych w reklamie nakazała religijnej grupie naciskuzaprzestanie rozpowszechniania reklamy, krytykującej rząd brytyjskiza plany wprowadzenia nowych regulacji dotyczących tzw. "związkówpartnerskich".
Zdaniem grupy "Coherent and Cohesive Voice" laburzystowski rządpragnie narzucić wszystkim obywatelom swój punkt widzenia. W myślnowych regulacji rodzina nie mogłaby np. odmówić wynajęcia pokojuparze homoseksualnej, a heteroseksualny policjant lub strażak niemógłby odmówić wzięcia udziału w paradzie gejowskiej.
"Wszyscy Brytyjczycy powinni szanować się wzajemnie, ale niemożna nikogo zmuszać za pomocą prawa do zachowań niezgodnych z jegoprzekonaniami" - twierdzi CVV.
Na reklamę, która ukazała się w The Times wpłynęło ponad 50skarg, m.in. na "niedokładne i mylące" sformułowania orazprowokowanie zachowań homofobicznych.
CVV broni się twierdząc, że reklama spełnia standardy ASA, jeślijest "odbierana obiektywnie".
W opinii ASA reklama miała na celu "wyolbrzymienie skutkówproponowanych zmian w przepisach oraz wprowadzenie czytelników wbłąd". Dlatego też nie zezwolono na jej dalszą emisję w obecnejformie.
Dołącz do dyskusji: Reklama grupy religijnej narusza standardy