Reklama radiowa 25 proc. w górę. Trójka, Jedynka i RMF FM liderami wzrostu
W ub.r. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 25,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły Trójka, Jedynka i RMF FM, a nieznaczne spadki zanotowały tylko niektóre rozgłośnie Eski.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2011 roku cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych były większe o 25,6 proc. niż rok wcześniej z uwzględnieniem autopromocji, a o 25,9 proc. - bez autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły natomiast o 34,2 proc.
>>> Rok 2011 należał do Trójki i Czwórki, straciły RMF FM i Jedynka
Z dwóch stacji dominujących na rynku radiowym RMF FM (Grupa RMF) zarobiła z reklam 47,9 proc. więcej niż w 2010 roku, a Radio ZET (Eurozet) - 5,9 proc. więcej. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały Trójka i Jedynka (Polskie Radio) oraz TOK FM (Agora) - odpowiednio: 105,9, 77,7 i 53,9 proc.
>>> W 2011 roku Radio Eska w górę, Planeta FM i Radio Plus w dół
Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam 28 proc. więcej niż rok wcześniej, a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - 13,8 proc. więcej. Z kolei wśród rozgłośni regionalnych z sieci Eska (Grupa Radiowa Time) Eska Łódź, Eska Warszawa i Eska Wrocław zanotowały minimalne wzrosty przychodów reklamowych (odpowiednio: 4,6, 3,7 i 0,8 proc.), natomiast Eska Poznań i Eska Trójmiasto - nieznaczne spadki (0,7 i 7,4 proc.).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
2011 | 2010 | |
RMF FM | 991 183 675 zł | 670 321 544 zł |
Radio ZET | 539 412 660 zł | 509 542 062 zł |
Program III Polskiego Radia | 135 876 945 zł | 76 478 880 zł |
Program I Polskiego Radia | 62 595 180 zł | 30 406 185 zł |
Eska Wrocław | 56 015 690 zł | 55 550 876 zł |
Eska Warszawa | 49 653 510 zł | 47 899 100 zł |
TOK FM | 44 928 350 zł | 29 186 830 zł |
Eska Poznań | 42 448 990 zł | 42 728 371 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 39 621 471 zł | 34 805 781 zł |
Eska Rock | 34 670 740 zł | 27 073 990 zł |
Eska Łódź | 33 402 506 zł | 31 938 298 zł |
Eska Trójmiasto | 30 151 954 zł | 32 572 644 zł |
monitorowane stacje razem | 3 017 256 485 zł | 2 402 277 432 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 3 119 219 051 zł | 2 478 233 145 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 101 962 566 zł | 75 955 713 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa 25 proc. w górę. Trójka, Jedynka i RMF FM liderami wzrostu
A gdzie niezależność dziennikarska?
Internet to takie samo medium jak prasa, radio czy telewizja. Po to w prasie wstawia się informację "artykuł sponsorowany" aby czytelnik wiedział kto opłaca publikację takiego tworu. "Wirtualne" chyba o tym zapomniały!!!
Ciekaw jestem jaki deal mają "wirtualne" z RMF-em, że tak podkreśla się rolę tej stacji na polskim rynku.
Kiedy któraś ze stacji notuje spadek, wówczas "wirtualne" potrafią sumiennie i rzetelnie to podkreślić, jeżeli jednak spadek zanotuje RMF wówczas pojawia się tylko bardzo krótka notka.
Artykuł zawsze jest wartościowy pod warunkiem, że jest rzetelny i mozna wyciągnąć jasne, prawdziwe wnioski.
Kiedy jednak kolejny raz po otwarciu strony pojawia się duże, żółte logo czytelnik zastanawia się po co czytac ten "branżowy Fakt", w którym akcentuje się przede wszystkim dobry tytuł a treść sprowadza się do artykułu dla idioty.