Reklama radiowa: VOX FM i TOK FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)
Przychody z reklam stacji radiowych w jedenastu miesiącach br. były wyższe od tych w analogicznym okresie ub.r. o 24,4 proc. Szybciej niż cała reklama radiowa wzrosły w omawianym okresie wpływy z reklam VOX FM, TOK FM i Radia ZET.
W okresie od stycznia do listopada br. rozgłośnie radiowe zarobiły cennikowo na emisji reklam blisko 5 mld zł, czyli 24,4 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2014 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów).
Jak zwykle największe przychody osiągnęło radio RMF FM - wyniosły blisko 1,4 mld zł, czyli 16,3 proc. więcej niż rok temu. Przy czym zdecydowanie wyższą dynamikę wpływów z reklam - większą niż cały rynek reklamy radiowej - miały w skali roku VOX FM, TOK FM i Radio ZET.
VOX FM zarobiło 41,6 proc. więcej, a TOK FM - 34,8 proc. Z kolei Radio ZET zwiększyło przychody reklamowe o 25,2 proc., do 989,6 mln zł.
Również pozostałe rozgłośnie z czołowej dziesiątki zwiększyły wpływy reklamowe. W radiowej Trójce marketerzy wydali w tym roku 22,7 proc. więcej niż przed rokiem (249,8 mln zł), a w Jedynce - 17,4 proc. więcej (140,8 mln zł). Eska Warszawa zarobiła 65,2 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), a Złote Przeboje Warszawa - 60,2 mln zł (22 proc. więcej).
Do reklamowej czołówki stacji radiowych zakwalifikowały się w tym roku Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, a poza nią trafiły Eska Poznań i Eska Wrocław.
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2014 | I-XI 2015 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 171 335 750 zł | 1 361 723 600 zł | 16,3 |
Radio Zet | 790 439 865 zł | 989 581 765 zł | 25,2 |
Program III Polskiego Radia | 203 520 860 zł | 249 812 080 zł | 22,7 |
Program I Polskiego Radia | 119 921 350 zł | 140 823 890 zł | 17,4 |
Tok FM | 74 821 720 zł | 100 822 504 zł | 34,8 |
VOX FM | 52 162 530 zł | 73 880 600 zł | 41,6 |
Eska Warszawa | 56 972 570 zł | 65 150 040 zł | 14,4 |
Złote Przeboje Poznań | b.d. | 64 244 899 zł | b.d |
Złote Przeboje Warszawa | 49 356 762 zł | 60 230 848 zł | 22 |
RMF Classic | b.d. | 59 979 101 zł | b.d |
razem | 3 999 515 385 zł | 4 973 944 002 zł | 24,4 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: VOX FM i TOK FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)