Reklama w magazynach 5,5 proc. w górę. Zyskały tygodniki opinii (TOP10)
Polskie czasopisma w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Party”, „Viva!”, „Newsweek Polska” i „Wprost”, za to spadki - „Tele Tydzień” i „Claudia”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) od stycznia do czerwca br. cennikowo zarobił z reklam (bez autopromocji) 17 proc. więcej, a „Wprost” (AWR Wprost) - 16,7 proc. więcej. Natomiast przychody „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zwiększyły się o 7 proc.
>>> Czytelnictwo magazynów: „Gala”, „Party” i „Show” w górę
Jeszcze bardziej - o 20,8 proc. - wzrosły w skali roku wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska). Z kolei „Viva!” (Edipresse Polska) zarobiła z reklam więcej o 16,3 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 10,5 proc., a „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 7,9 proc.
- Przy czym te wzrosty cennikowe nie odzwierciedlają realnej sytuacji na rynku, ponieważ wydawcy od kilku lat nie sprzedają reklamodawcom konkretnych stron w swoich magazynach, tylko pakiety obejmujące też reklamy w serwisach internetowych i usługi dodatkowe jak eventy czy konferencje. A obecnie, starając się zachęcić marketerów, po prostu w tej samej albo niewiele wyższej cenie oferują im znacznie więcej - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Monika Rychlica, head of press, outdoor, cinema & new media w Initiative Media Warszawa. - Dlatego moim zdaniem wzrost wpływów reklamowych netto, które zanotowały w minionym półroczu czołowe magazyny, można szacować na kilka procent - dodaje.
>>> Gazety w I półroczu mniej z reklam. „Fakt”, „DGP” i „GW” w dół
Jedyne magazyny w czołowej dziesiątce, które zanotowały spadki przychodów reklamowych, to „Tele Tydzień” i „Claudia” (G+J Polska). Ten pierwszy zarobił o 16,4 proc. mniej, a ten drugi - o 8,4 proc.
- W przypadku „Tele Tygodnia” spadek wpływów reklamowych wynika nie tylko z malejącej sprzedaży, która dotyczy całego segmentu TV guide’ów. „Tele Tydzień” nadal notuje bowiem wysoką sprzedaż i daje duży zasięg, ale w efekcie reklamy w nim sa nominalnie drogie, a Bauer nie zwykł udzielać dużych rabatów. Dlatego w sytuacji, gdy wydatki reklamowe przeznaczone na prasę są zmniejszane, marketerzy mogą rzadziej decydować się lokować znaczną część swoich budżetów w jednym tytule - wyjaśnia Monika Rychlica.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
I-VI.2012 | I-VI.2011 | |
Newsweek Polska | 67 030 206 zł | 57 289 304 zł |
Wprost | 59 263 773 zł | 50 759 566 zł |
Twój Styl | 59 030 096 zł | 52 027 290 zł |
Viva! | 50 300 253 zł | 43 231 139 zł |
Tele Tydzień | 47 665 139 zł | 57 019 022 zł |
Polityka | 41 825 273 zł | 39 068 498 zł |
Party | 31 345 037 zł | 25 935 329 zł |
Przyjaciółka | 28 225 956 zł | 25 548 179 zł |
Claudia | 28 136 075 zł | 30 704 793 zł |
Świat Kobiety | 26 368 171 zł | 24 434 950 zł |
monitorowane tytuły razem | 1 378 610 084 zł | 1 306 542 685 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama w magazynach 5,5 proc. w górę. Zyskały tygodniki opinii (TOP10)
;)
Odpowiedz mi lepiej dlaczego nie ma w rankingu URze? Czy nie cieszyło by to czytelników spod lewej ściany gdyby URze zanotowało spadek?