Reklamodawcy jednomyślni - warto kupować media cyfrowe dobrej jakości, w bezpiecznym otoczeniu
Reklamodawcy są skłonni zapłacić więcej za wysokiej jakości zaufane środowisko reklamowe – pokazuje nowe badanie IAB Europe. 98 proc. reklamodawców uważa, że zakup powierzchni reklamowej w środowisku mediów cyfrowych wysokiej jakości jest ważny. 92 proc. woli wydawać swój budżet reklamowy u dostawców, którzy przestrzegają standardów branżowych.
IAB Europe opublikowało wyniki nowego badania, w którym zapytano reklamodawców o ich obawy związane z jakością reklamy cyfrowej oraz o ich stosunek do standardów branżowych i różnych rodzajów powierzchni reklamowych.
Rola standardów branżowych istotna dla reklamodawców
Badanie, opracowane przez krajowe IAB w ramach europejskiej Grupy Roboczej ds. Jakości w IAB Europe, wykazało, że rola standardów branżowych, takich jak IAB UK Gold Standard, Digital Ad Trust we Francji czy Qualid IAB Polska, jest kluczowa.
84 proc. badanych reklamodawców twierdzi, że są gotowi zapłacić wyższą cenę za reklamę w jakościowym i zaufanym środowisku mediowym, a aż 92 proc. woli wydać swój budżet reklamowy u dostawców, którzy przestrzegają standardów branżowych.
Trzech na czterech badanych deklaruje, że sprawdza przed zainwestowaniem budżetu reklamowego, czy właściciele mediów lub dostawcy przestrzegają standardów branżowych.
Tylko dla 19 proc. reklamodawców, którzy wzięli udział w badaniu, standardy branżowe nie mają znaczenia. Wśród badanych z rynków z krajowym standardem jakości odsetek ten wynosi tylko 6 proc..
- Fakt, że 92 proc. reklamodawców i agencji woli wydawać swój budżet u dostawców, którzy przestrzegają standardów branżowych, podkreśla kluczowe znaczenie tworzenia wspólnych standardów na poziomie krajowym - takich jak Gold Standard w Wielkiej Brytanii - a także budowania spójności standardów między różnymi rynkami. Wzmocnienie współpracy pomiędzy krajowymi IAB może odegrać tutaj istotną rolę, ułatwiając naszym członkom poruszanie się w ekosystemie i przestrzeganie najlepszych praktyk w zakresie reklamy cyfrowej zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym - uważa Tim Elkington, chief digital officer z IAB UK.
Kluczowe viewability i brandy safety
Badanie wykazało również, że w odniesieniu do kluczowych zagadnień związanych z jakością przy zakupie reklamy cyfrowej to viewability i brandy safety są uważane za największe problemy dla reklamodawców i agencji. 89 proc. badanych wskazuje na „zaniepokojenie” lub „duże zaniepokojenie” kwestiami związanymi z viewability, a jeśli chodzi o brand safety, tak samo uważa 79 proc. z nich.
W badaniu zapytano również o obszary, które najbardziej potrzebują rozwoju standardów branżowych. Respondenci na pierwszym miejscu wskazali Connected TV, a tuż za nim Audio i DOOH.
- Wyniki naszego badania dają pewność krajowym IAB, które już mają standardy jakości, i tym, które są w trakcie ich tworzenia, że kupujący cenią te standardy przy wydawaniu swoich budżetów w ekosystemie reklamowym. Praca naszej europejskiej Grupy Roboczej ds. Jakości pozwala ujednolicać te standardy, tak aby firmy międzynarodowe nie musiały stosować się do wielu różnych norm w całej Europie - ocenia Marie-Clare Puffett, senior manager, marketing & industry programmes, IAB Europe,
Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy jednomyślni - warto kupować media cyfrowe dobrej jakości, w bezpiecznym otoczeniu