Revlon dla kobiet po pięćdziesiątce
Firma kosmetyczna Revlon chce zwiększyć zyski trafiając ze swoimi produktami do kobiet po 50-ce.
Revlon przedstawił na rynku amerykańskim, linię Vital Radiance złożoną z ponad 100 produktów. Dwa lata trwały szczegółowe badania oczekiwań i preferencji dojrzałych kobiet. Pierwsze przyjęcie serii przez klientki było bardzo dobre.
- Marketing tego typu produktów wymaga dużo delikatności. Chodzi o to, by sprzedać ekskluzywny produkt, nie sprawiając, żeby klientka poczuła się staro.– ocenia Wendy Liebmann z firmy konsultingowej WSL Strategic Retail.
Dotychczas, zarówno Revlon, jak inne firmy kosmetyczne (np.L’Oreal) skupiały się na grupie kobiet między 30, a 40 rokiem życia, proponując im produkty opóźniające efekty starzenia. Jednak, według badań firmy AC Nielsen, około 70% zakupów produktów kosmetycznych, dokonywanych jest przez kobiety powyżej 45 roku życia. W jesieni również L’Oreal planuje wprowadzić na rynek linię produktów dla kobiet 50-60 letnich.
Kampania związana z wprowadzeniem na rynek amerykański produktów Vital Radiance to największe przedsięwzięcie marketingowe Revlonu od czasów wprowadzenia serii szminek ColorStay w 1994. Firma nie ujawniła, ile przeznaczy na kampanię. Według szacunków, Revlon może tylko w tym roku liczyć na zyski co najmniej 50 mln dolarów, a wprowadzając nowe produkty do serii nawet do 100 mln.
Dołącz do dyskusji: Revlon dla kobiet po pięćdziesiątce