RMF FM najchętniej słuchaną stacją 2007 roku
W ubiegłym roku wzrost udziału w rynku radiowym zanotowały RMF FM,Radio Zet, Trójka, Radio Maryja i Tok FM. Najwięcej straciłaradiowa "Jedynka" i "Biska". Którą stacje słuchało dziennie 8,5miliona słuchaczy?
Liderem rynku radiowego w 2007 roku było radio RMF FM - pokazujenajnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company(styczeń - grudzień 2007).
Udział RMF FM w łącznym czasie słuchania radia w 2007 rokuosiągnął 22,5 proc., co oznacza, że jest on jeszcze wyższy niż w2006 roku, kiedy wyniósł 21,7 proc.
Na drugim miejscu uplasowało się Radio Zet z 19,3 proc. udziałemw rynku (poprzednio 18,8 proc.), na trzecim Program I PolskiegoRadia z wynikiem 13,2 proc. (spadek o 1,4 punktu proc.), a naczwartym "Trójka" - 6,1 proc. (6,0 proc.).
ZKDP | Styczeń - grudzień 2005 | Styczeń - grudzień 2006 | Styczeń - grudzień 2007 |
Stacje ogólnopolskie | |||
Radio RMF FM | 22,00% | 21,70% | 22,50% |
Radio Zet | 18,60% | 18,80% | 19,30% |
Jedynka - Program 1Polskiego Radia | 14,60% | 14,40% | 13,20% |
Trójka - Program 3Polskiego Radia | 5,80% | 6,00% | 6,10% |
Radio Maryja | 2,50% | 2,00% | 2,10% |
Dwójka - Program 2Polskiego Radia | 0,60% | 0,70% | 0,60% |
Bis PolskieRadio | 0,40% | 0,60% | 0,30% |
Stacje ponadregionalne | |||
Radiostacja | 0,80% | 0,80% | 0,90% |
Radio Wawa | 1,00% | 0,80% | 0,90% |
Radio TOK FM | 0,50% | 0,70% | 1,00% |
Grupy radiowe | |||
Grupa TIME [47] | 7,80% | 8,40% | 9,40% |
Audytorium [17] | 5,50% | 5,20% | 5,00% |
Grupa AGORA[28] | 4,40% | 4,20% | 3,60% |
Grupa RMF [17] | b.d | 1,20% | 1,70% |
Grupa Eurozet[12] | b.d | 1,70% | 1,70% |
Źródło: Radio TrackSMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych |
Radio RMF FM zanotowało w 2007 roku także najwyższy zasięgdzienny. Wyniósł on ponad 28 proc., co oznacza, że w przeciętnymdniu minionego roku kontakt z RMF FM miało blisko 8,5 milionasłuchaczy.
Zasięg dzienny ogół badanych, wiek 15-75 lat | |||
styczeń2006/grudzień2006 | styczeń 2007 : grudzień 2007 | ||
Stacje ogólnopolskie | |||
RMF FM | 27,50% | 28,10% | |
Radio ZET | 24,00% | 24,60% | |
JedynkaProgram1 Polskiego Radia | 15,90% | 14,90% | |
Trójka - Program 3 PolskiegoRadia | 7,30% | 7,30% | |
Radio Maryja | 3,40% | 3,20% | |
Radio TOK FM | 1,10% | 1,40% | |
Bis Polskie Radio | 1,00% | 0,70% | |
Stacje ponadregionalne | |||
Radiostacja | 1,50% | 1,70% | |
Radio Wawa | 1,30% | 1,50% | |
Dwójka - Program 2 PolskiegoRadia | 1,10% | 1,20% | |
Grupy radiowe* | |||
Grupa TIME [47] | 11,50% | 12,90% | |
Audytorium [17] | 7,70% | 7,50% | |
Grupa AGORA [26] | 5,70% | 5,20% | |
Grupa RMF [17] | 1,90% | 2,70% | |
Grupa Eurozet [12] | 2,80% | 2,60% | |
Źródło: RadioTrackMillwardBrown SMG/KRC, próba odpowiednio: 91882, 92226. * składgrup radiowych według stanu z XII 2007. |
Dołącz do dyskusji: RMF FM najchętniej słuchaną stacją 2007 roku