SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Robert Feluś redaktorem naczelnym „Wprost”

Od początku stycznia redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) będzie Robert Feluś, w przeszłości m.in. naczelny „Faktu” i WP SportowychFaktów. „Wprost” od maja ukazuje się tylko w wersji cyfrowej, rekrutacja na stanowisko naczelnego była prowadzona od września.

Robert FeluśRobert Feluś

Robert Feluś będzie zarządzał zespołem redagującym portal Wprost.pl i cyfrowy tygodnik „Wprost”.- Główny cel, jaki stawiam przed sobą i zespołem to rozwijanie wartości, które wynikają z istoty niezależnego, jakościowego dziennikarstwa - z czego przez dziesiątki lat słynęło „Wprost” jako wiodący opiniotwórczy tygodnik. Chcę, aby te wartości, spójne z tradycyjną i cenioną marką prasową, znaleźli teraz czytelnicy w nowoczesnym wydaniu internetowym - podkreśla Feluś.

- Będziemy nawiązywać do najlepszych tradycji prasowych i czerpać z bogatych doświadczeń portalowych, a widząc zaangażowanie zespołu, którym będę kierował, jestem przekonany, że wspólnie zbudujemy i umocnimy pozycję „Wprost” w sieci, bo tytuł z taką historią po prostu na to zasługuje - zapowiada.

Wydawca „Wprost” rozmawiał z 10 kandydatami

We wrześniu br. PMPG Polskie Media opublikowała ogłoszenie dotyczące pracy jako redaktor naczelny „Wprost”. - Zatrudnimy z „krwi i kości” dziennikarza internetowego, który podejmie wyzwanie poprowadzenia w świecie cyfrowym tytułu z 40-letnią historią. Jeśli czujesz stagnację i poszukujesz nowych wyzwań, wiesz jak budować i prowadzić zespół, umiesz stawiać i osiągać ambitne cele postaw na Wprost - napisała firma.

Andrzej Chmiel, prezes AWR Wprost, spółki zależnej PMPG Polskie Media wydającej „Wprost”, przekazał nam, że na ogłoszenie odpowiedziało prawie 20 osób, z których dziesięć firma zaprosiła do rozmów.

- Gratuluję Robertowi objęcia nowej roli. W procesie rekrutacyjnym na stanowisko redaktora naczelnego mieliśmy okazję poznać wielu, bardzo interesujących i doświadczonych kandydatów. Wszystkim bardzo dziękuję za akces i fantastyczne rozmowy - podkreśla Andrzej Chmiel. - Wybraliśmy dziennikarza, redaktora naczelnego, którego ścieżka kariery i zdobyte doświadczenia gwarantują realizację celu jakim jest dalszy dynamiczny rozwój marki „Wprost” i uczynienie z serwisu wprost.pl nowoczesnego medium cyfrowego o dużym potencjale i sile przyciągania użytkowników i subskrybentów - uzasadnia.

- Cieszę się, że „Wprost” zyskuje w osobie Roberta Felusia nie tylko doświadczonego dziennikarza i redaktora, który rozumie czym jest misja mediów, ale również menedżera, który nada nowy impuls rozwojowy marce w jej transformacji cyfrowej.  „Wprost” to tytuł z historią.  Od dziś zaczynamy pisać jej nowy rozdział - podkreśla Michał M. Lisiecki, założyciel i większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media.

„Wprost” tylko w wersji cyfrowej

W kwietniu  br. PMPG Polskie Media zamknęła wydanie drukowane „Wprost”, tłumacząc to m.in. gospodarczymi konsekwencjami epidemii koronawirusa. Równocześnie z tygodnikiem rozstał się redaktor naczelny Marcin Dzierżanowski.

Na początku maja „Wprost” zadebiutował w wersji cyfrowej, kolejne numery ukazują się w piątki po południu, kosztują 10 zł. Redaktorem prowadzącym jest Szymon Krawiec, w sierpniu i wrześniu do zespołu dołączyli dziennikarze Dariusz Grzędziński i Marcin Dobski oraz pełniąca funkcję wydawcy Agnieszka Niesłuchowska-Szczepańska.

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. serwis Wprost.pl zanotował 4,98 mln użytkowników i 48,7 mln odsłon.

W sprawozdaniu finansowym PMPG Polskie Media wyliczono, że rezygnacja z drukowanego „Wprost” w trzecim kwartale br. przełożyła się na „spadek przychodów z reklamy o 1,3 mln zł, spadek sprzedaży egzemplarzowej o 0,8 mln zł, spadek przychodów z realizacji wydarzeń eventowych o 0,9 mln zł”, a „rozwiązanie umowy dotyczącej sprzedaży e-wydań tygodnika ‘Wprost’ spowodowało spadek przychodu o 1,4 mln zł”. Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należy też wydawca „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, zanotowała w zeszłym kwartale spadek przychodów sprzedażowych o 51,1 proc. do 6,49 mln zł i zysku netto z 1,77 do 1,68 mln zł.

Feluś przez 15 lat w „Fakcie”

Robert Feluś od listopada ub.r. do połowy br. był redaktorem naczelnym serwisu WP SportoweFakty należącego do Wirtualnej Polski.

Wcześniej od 2003 roku do jesieni 2018 roku, z krótką przerwą, był związany z „Faktem” (Ringier Axel Springer Polska). Był tam m.in. szefem działów newsowych, organizatorem redakcji regionalnych, wicenaczelnym i szefem dodatku „Fakt Pieniądze”, a w połowie 2014 roku objął funkcję redaktora naczelnego. Zrezygnował z niej we wrześniu 2018 roku po szeroko krytykowanym tekście na temat śmierci syna Leszka Millera

Feluś przez ponad rok pracował też w innych redakcjach w RASP. W 2013 roku przez kilka miesięcy był redaktorem prowadzącym „Forbes Polska”, a od sierpnia 2013 do maja 2014 roku był menedżerem operacyjnym newsroomu sportowego (redagującego „Przegląd Sportowy”, Onet Sport i dział sportowy „Faktu”). W latach 2017-2018 prowadził niektóre wydania programu „Onet Rano”.

Przed pracą w RASP Robert Feluś był związany m.in. z „Super Expressem”, „Dziennikiem Polskim” i „Echem Krakowa”.

Dołącz do dyskusji: Robert Feluś redaktorem naczelnym „Wprost”

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wolf
Gratulacje!!!
odpowiedź
User
Jankosky
Powiem to Wprost :żenada, i to jest Fakt
odpowiedź
User
dlg
Syndyk masy upadłościowej?
odpowiedź