SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Robert Lewandowski zainwestował w firmę fotowoltaiczną Hymon

Piłkarz Robert Lewandowski kupił udziały spółki Hymon oferującej instalacje fotowoltaiczne. Firma zamierza wejść na warszawską giełdę.

- Odnawialne źródła energii to nowoczesna i przyszłościowa branża, z olbrzymim potencjałem wzrostu w najbliższych latach - uzasadnia Robert Lewandowski w komunikacie prasowym. Nie podano, jaką dokładnie część udziałów Hymon kupił (wiadomo jedynie, że pakiet mniejszościowy) ani ile za nie zapłacił.

Hymon oferuje różnego rodzaju instalacje fotowoltaiczne, m.in. panele połączone z pompą ciepła. Zatrudnia 100 własnych ekip monterskich i 50 podwykonawczych, w pierwszych trzech kwartałach br. zamontowała mikroinstalacje fotowoltaiczne o mocy ponad 50 MW, podczas gdy w całym ub.r. było to nieco ponad 30 MW.

Firma pracuje zarówno dla klientów indywidualnych, jak też samorządów (w ciągu ostatnich trzech latach zamontowała ponad 4,5 tys. instalacji na zlecenie gmin i miast). Zamontowała też instalacje fotowoltaiczne na najwyższych budynkach w Polsce m.in. na warszawskich wieżowcach przy ulicy Złotej i Targowej.

- Nawiązaliśmy też współpracę z przedsiębiorcami z południa Polski i wprowadziliśmy piece elektrodowe Eco Power, które zostały zaprojektowane przy wsparciu naukowców z Politechniki Śląskiej - opisuje Jacek Strzesak, prezes firmy Hymon.

W najbliższym czasie spółka ma zaoferować klientom m.in. magazyny energii oraz szybkie ładowarki do samochodów elektrycznych.

Hymon chce wejść na giełdę

W komunikacie poinformowano, że Hymon zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Nie wskazano, na kiedy jest to planowane, firma nie złożyła jeszcze prospektu w KNF.

Ponadto spółka chce wejść na rynku zagraniczne.

W ub.r. Hymn zanotował 107 mln zł przychodów, natomiast w br. mają one osiągnąć 300 mln zł.

Lewandowski inwestuje w marketing i gry

W ostatnich latach Robert Lewandowski z najbliższymi współpracownikami zrealizował szereg inwestycji w różnych branżach, m.in. marketingowej. Od połowy 2017 roku działa agencja Stor9_ zajmująca się obsługą komunikacji znanych osób, m.in. Lewandowskiego i jego żony Anny. W ub.r. spółka zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 18,6 proc. do 2,62 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się ze 131,1 do 140,7 tys. zł.

Jesienią 2017 roku Lewandowski wspólnie z holdingiem marketingowym Group One (należą do niego m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media) uruchomił dom mediowy RL Media, który zajmuje się przede wszystkim planowaniem i zakupem mediów na potrzeby wszystkich obszarów komunikacji Roberta i Anny Lewandowskich, ma również obsługiwać w takim zakresie innych znanych sportowców.

W sierpniu br. Robert Lewandowski podpisał umowę inwestycyjną z notowanym na warszawskiej giełdzie producentem gier wideo Movie Games. Został udziałowcem nowo powołanej spółki, która będzie tworzyć gry o tematyce sportowej.

W fotowoltaikę weszły firmy Zygmunta Solorza

Z kolei w sektor fotowoltaiczny zainwestował w br. Cyfrowy Polsat. Na początku roku za 6,9 mln zł kupił 51 proc. udziałów firmy Alledo (potem przemianowanej na Esoleo) oferującej usługi z zakresu systemów oświetleniowych i fotowoltaiki. W jej zarządzie i radzie nadzorczej pojawili się menedżerowie z firm Zygmunta Solorza.

W lipcu rozwiązania fotowoltaiczne pod marką Esoleo zaczęto oferować klientom w salonach Plusa i Cyfrowego Polsatu. Wspierała to kampania reklamowa.

We wrześniu Esoleo i spółka zależna kontrolowanego przez Zygmunta Solorza Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin podpisały umowę dotyczącą budowy farmy fotowoltaicznej o mocy 70 MWp.

Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski zainwestował w firmę fotowoltaiczną Hymon

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ordojurek
Czemu nie Hymen?
odpowiedź
User
Marcin
Proponuje zainwestowac w fabryke papieru toaletowego,bo w okresie pandemii najlepiej sprzedajacy sie towar . .
odpowiedź