“Rodzinka.pl” wygrała z konkurencją, 12 mln zł z reklam
Pierwszy sezon komediowego serialu TVP 2 “Rodzinka.pl” oglądało więcej widzów niż śledziło w tym czasie konkurencyjne kanały. Produkcja podniosła też widownię stacji w stosunku do ub.r. i przyniosła 11,8 mln zł z reklam.
“Rodzinka.pl” nadawana była w środy o godz. 20.45 i 21.15. Średnia oglądalność 26 odcinków pierwszej serii wyniosła 3,24 mln widzów, co przełożyło się na 21,12 proc. udziału w grupie 4+ i 23,23 proc. w 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownię gromadził drugi odcinek, który przyciągnął przed ekrany 4,44 mln oglądających.
W analogicznym okresie ub.r. w paśmie nadawania komediowej opowieści TVP 2 notowała słabsze wyniki. Średnia widownia stacji wynosiła bowiem 2,44 mln osób, co dawało jej odpowiednio 16,09 proc. i 17,04 proc. udziału.
Dwójka w czasie emisji “Rodzinki.pl” była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu z udziałem w 4+ na poziomie 20,05 proc. znalazła się stacja TVN, emitująca wtedy “W11 - Wydział Śledczy” i “You Can Dance - Po prostu tańcz!”. Dalej były: Jedynka (“1920. Wojna i miłość”, “Operacja życie”; 13,76 proc.) i Polsat (film fabularny, mecz Ligi Mistrzów; 13,05 proc.). W grupie 16-49 TVP 2 też była liderem mając jeszcze większą przewagę nad drugim TVN.
>>> Fotorelacja z planu serialu “Rodzinka.pl
Wpływy reklamowe z serialu wyniosły 11,8 mln zł (dane cennikowe netto). Z danych telemetrycznych wynika, że produkcję śledziły głównie kobiety, widzowie w wieku 30-44 lata i ci po pięćdziesiątce, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym i wyższym.
“Rodzinka.pl” to serial opowiadający perypetie pięcioosobowej rodziny - rodziców oraz ich trzech synów. W rolę rodziców - państwa Boskich - wcielają się Małgorzata Kożuchowska i Tomasz Karolak. Produkcja oparta jest na kanadyjskim formacie „The Parents”. 19 maja br. ruszyły zdjęcia do drugiej serii, którą TVP 2 pokaże jesienią br. (więcej na ten temat).
Widownia serialu “Rodzinka.pl” odcinek po odcinku
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | ||
02-03-2011 | 20:45 | 3 907 882 | 23,18% | 23,05% |
02-03-2011 | 21:10 | 4 437 575 | 27,33% | 27,97% |
09-03-2011 | 20:46 | 3 158 729 | 19,57% | 20,80% |
09-03-2011 | 21:10 | 3 403 147 | 22,36% | 23,47% |
16-03-2011 | 20:45 | 3 110 065 | 19,10% | 21,60% |
16-03-2011 | 21:11 | 3 564 544 | 23,53% | 26,52% |
23-03-2011 | 20:44 | 2 960 209 | 18,92% | 19,84% |
23-03-2011 | 21:11 | 3 004 645 | 20,46% | 22,51% |
30-03-2011 | 20:46 | 3 145 540 | 20,07% | 21,30% |
30-03-2011 | 21:11 | 3 483 002 | 23,35% | 25,19% |
06-04-2011 | 20:47 | 3 271 376 | 20,26% | 21,78% |
06-04-2011 | 21:14 | 3 573 148 | 23,28% | 25,40% |
13-04-2011 | 20:46 | 2 986 951 | 18,47% | 22,44% |
13-04-2011 | 21:14 | 3 187 589 | 20,49% | 23,21% |
20-04-2011 | 20:47 | 2 782 641 | 18,42% | 19,89% |
20-04-2011 | 21:14 | 3 234 175 | 22,07% | 23,99% |
27-04-2011 | 20:46 | 2 843 720 | 18,38% | 20,44% |
27-04-2011 | 21:13 | 3 543 766 | 22,79% | 24,66% |
04-05-2011 | 20:46 | 3 053 823 | 18,99% | 22,47% |
04-05-2011 | 21:12 | 3 846 263 | 24,55% | 28,63% |
11-05-2011 | 20:45 | 2 497 087 | 17,89% | 20,03% |
11-05-2011 | 21:13 | 2 929 271 | 21,08% | 23,24% |
18-05-2011 | 20:48 | 2 656 620 | 18,82% | 21,08% |
18-05-2011 | 21:16 | 3 197 186 | 21,72% | 24,13% |
25-05-2011 | 20:47 | 2 847 409 | 19,05% | 22,31% |
25-05-2011 | 21:15 | 3 608 726 | 24,10% | 26,06% |
Średnia | 3 241 722 | 21,12% | 23,23% |
Oglądalnośc konkurencji w czasie emisji produkcji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Rodzinka.pl | 3 241 722 | 21,12% | 23,23% |
TVN | 3 077 191 | 20,05% | 17,59% |
TVP 1 | 2 112 686 | 13,76% | 10,65% |
Polsat | 2 003 553 | 13,05% | 15,37% |
Profil widowni serialu
Profil | TVP2 | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 32,08% | 67 |
Kobiety | 67,92% | 131 | |
Wiek | 4-9 | 4,01% | 68 |
10-15 | 6,16% | 91 | |
16 - 19 | 3,80% | 68 | |
20 - 24 | 3,71% | 47 | |
25 - 29 | 7,28% | 82 | |
30 - 34 | 8,82% | 107 | |
35 - 39 | 10,28% | 139 | |
40 - 44 | 6,54% | 102 | |
45 - 49 | 6,71% | 98 | |
50 - 54 | 8,35% | 104 | |
55 - 59 | 8,27% | 107 | |
60+ | 26,07% | 129 | |
Wlk. miasta | Wieś | 46,57% | 119 |
< 50 tys. | 23,75% | 99 | |
50-100 tys. | 6,87% | 80 | |
100-200 tys. | 6,59% | 81 | |
> 200 tys. | 16,23% | 81 | |
Zawód | Top management | 7,41% | 85 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,08% | 114 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,55% | 88 | |
Emeryci | 32,71% | 127 | |
Inni | 25,24% | 82 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 50,02% | 111 |
Średnie | 26,83% | 91 | |
Wyższe | 12,98% | 103 | |
Inne | 10,17% | 80 |
Dołącz do dyskusji: “Rodzinka.pl” wygrała z konkurencją, 12 mln zł z reklam