SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rosną wydatki reklamowe w telewizji. Najbardziej w TVN, TVP2 i AXN (TOP 10)

W I połowie br. spore wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TVN i TVP2, a minimalne spadki - Polsat i TVP1. Wśród mniejszych kanałów dużo zyskały AXN i TVN7.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (bez autopromocji) od stycznia do czerwca br. wyniosły 8,228 mld zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To wzrost o 12,5 proc., czyli 912,4 mln zł, w skali roku.

Przy czym według szacunków domu mediowego Starlink w I kwartale br. rzeczywiste wydatki reklamowe w telewizji wyniosły jedynie 774,2 mln zł i zmalały w skali roku o 7,9 proc. (zobacz szczegóły). Faktyczną wartość rynku w całym I półroczu można zatem szacować na 1,5-1,6 mld zł, co stanowi zaledwie 18-19 proc. cennikowych wydatków.

>>> Główne stacje straciły 14 proc. z powodu cyfryzacji telewizji. Co w II półroczu?

Zdecydowanymi liderami reklamy telewizyjnej pozostają TVN i Polsat. Ten pierwszy kanał od stycznia do czerwca br. cennikowo zarobił z reklam o 10,5 proc. więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 183,3 mln zł), a ten drugi - o 0,4 proc. (czyli 6,3 mln zł) mniej. Wśród głównych kanałów Telewizji Polskiej duży wzrost cennikowych wpływów reklamowych (24 proc., czyli 150 mln zł) zanotowała TVP2, natomiast niewielki spadek (0,5 proc., czyli 4,8 mln zł) - TVP1.

Spośród pozostałych kanałów z czołowej dziesiątki najbardziej podskoczyły cennikowe przychody z reklam AXN (o 103,8 proc., czyli 108,4 mln zł) i TVN7 (o 50,6 proc., czyli 50 mln zł). TVN24 zanotował wzrost o 33,7 proc. (to 54,5 mln zł w górę), a Disney Channel - o 28,5 proc. (35 mln zł w górę). Natomiast Discovery Channel zarobiło więcej niż rok wcześniej o 2,2 proc. (czyli 4,2 mln zł), a TV4 - o 7,9 proc. (czyli 13 mln zł).

>>> Główne stacje-tracą widzów, ale nadal są ważne dla reklamodawców

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI.2013

I-VI.2012

TVN

1 919 377 642 zł

1 736 084 237 zł

Polsat

1 627 225 048 zł

1 633 547 950 zł

TVP 1

958 224 283 zł

963 061 927 zł

TVP 2

774 148 327 zł

624 128 196 zł

TVN 24

216 472 734 zł

161 948 327 zł

AXN

212 894 620 zł

104 482 070 zł

Discovery Channel

193 682 515 zł

189 513 720 zł

TV 4

177 718 083 zł

164 671 935 zł

Disney Channel

157 957 025 zł

122 917 082 zł

TVN 7

148 882 158 zł

98 828 489 zł

monitorowane stacje razem

8 227 808 065 zł

7 315 427 488 zł

Dołącz do dyskusji: Rosną wydatki reklamowe w telewizji. Najbardziej w TVN, TVP2 i AXN (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator
Debilne zestawienie. Cały polski rynek reklamowy jest wart 3,8 mld zł, a WM dla 10 stacji wyszło 8,3 mln. Pisanie, że chodzi o kwoty cennikowe w niczym nie zmienia faktu, ze zestawienie jest kompletnie nieprzydatne i debilne. Równie dobrze można było napisać 100,000,000,000,000,000,000,000 - miałoby to taki sam sens.
0 0
odpowiedź
User
nakurwiator
@obserwaotr

sam jestes debilny i do tego pokurwiony
spierdalaj jebany kurwiszonie chuj ci w ryj
0 0
odpowiedź
User
z_rynku
Drogie WM,
zestawienie jakie prezentujecie powyzej jest calkowicie oderwane od realiow. Jedyne co przedstawia to polityke stacji TV w zakresie ustalanie ceny za spot... Czyli nic co byloby przydatne dla przecietnego pracownika branzy. Lepiej byloby poczytac raporty gieldowe :)
0 0
odpowiedź