Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek”. 31 tys. egz. „Faktów i Mitów”
W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek Polska”.
Nowym liderem segmentu tygodników opinii został „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca drugiego. Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2016 roku wyniosła 124 615 egz. Było to jednak o 2,41 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 0,23 proc. do 115 471 egz.
Z pierwszej na trzecią pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 107 941 egz., po spadku o 17,13 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 379 egz., po spadku o 2,27 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 12,73 proc. do 49 344 egz.
Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października br. Jego średni wynik wyniósł w analizowanym okresie 31 433 egz.
9. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 15,99 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 22 236 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w październiku br. wyniósł 22 267 egz., czyli mniej o 24,79 proc. niż rok wcześniej. Jego przewaga nad „Tygodnikiem Powszechnym” wyniosła zaledwie 31 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
185 790 |
124 615 |
124 615 |
200 393 |
127 690 |
127 690 |
-2,41% |
Polityka |
166 254 |
115 471 |
115 471 |
164 500 |
115 741 |
115 736 |
-0,23% |
Newsweek Polska |
165 552 |
108 025 |
107 941 |
209 126 |
130 331 |
130 257 |
-17,13% |
W Sieci |
149 779 |
71 379 |
71 379 |
148 104 |
73 034 |
73 034 |
-2,27% |
Tygodnik Do Rzeczy |
111 399 |
58 269 |
49 344 |
113 928 |
65 470 |
56 545 |
-12,73% |
Gazeta Polska |
94 606 |
36 578 |
36 315 |
101 638 |
36 593 |
36 181 |
0,37% |
Fakty i Mity |
99 861 |
31 433 |
31 433 |
- |
- |
- |
- |
Wprost |
82 400 |
90 809 |
22 267 |
103 953 |
98 151 |
29 607 |
-24,79% |
Tygodnik Powszechny |
38 350 |
22 256 |
22 236 |
37 075 |
19 571 |
19 171 |
15,99% |
Przegląd |
51 000 |
16 334 |
16 334 |
51 000 |
16 031 |
16 031 |
1,89% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
454 889 |
273 188 |
273 188 |
463 386 |
283 656 |
283 656 |
-3,69% |
W październiku br. w porównaniu do września br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 18,26 proc.
Największy spadek, wynoszący 7,73 proc., odnotował tutaj „Gość Niedzielny”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
październik |
wrzesień |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
185 790 |
124 615 |
124 615 |
188 522 |
135 053 |
135 053 |
-7,73% |
Polityka |
166 254 |
115 471 |
115 471 |
174 750 |
114 128 |
114 128 |
1,18% |
Newsweek Polska |
165 552 |
108 025 |
107 941 |
160 155 |
110 452 |
110 239 |
-2,08% |
W Sieci |
149 779 |
71 379 |
71 379 |
147 770 |
70 467 |
70 442 |
1,33% |
Tygodnik Do Rzeczy |
111 399 |
58 269 |
49 344 |
111 750 |
58 176 |
49 251 |
0,19% |
Gazeta Polska |
94 606 |
36 578 |
36 315 |
97 473 |
30 980 |
30 707 |
18,26% |
Fakty i Mity |
99 861 |
31 433 |
31 433 |
- |
- |
- |
- |
Wprost |
82 400 |
90 809 |
22 267 |
83 250 |
89 592 |
21 050 |
5,78% |
Tygodnik Powszechny |
38 350 |
22 256 |
22 236 |
38 000 |
20 673 |
20 658 |
7,64% |
Przegląd |
51 000 |
16 334 |
16 334 |
51 000 |
16 571 |
16 571 |
-1,43% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
454 889 |
273 188 |
273 188 |
455 165 |
285 282 |
285 282 |
-4,24% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek”. 31 tys. egz. „Faktów i Mitów”