Rozwój Metropolu
Kolejny krok w rozwoju Metropolu w Polsce
Jutro, 22 czerwca Metropol wprowadza nowy layout gazety. Jest to kolejny krok Metropolu, po ekspansji w dużych aglomeracjach miejskich, w budowaniu silnej pozycji na rynku dzienników w Polsce. Nowy layout, dzięki nowoczesnej formie jest jednocześnie bardziej elegancki i dynamiczny. Strony będą bardziej kolorowe, znajdzie się na nich więcej zdjęć i elementów graficznych (wykresów, infografik, tabelek, cytatów).
Więcej miejsca będzie poświęcone informacjom bezpośrednio użytecznym dla czytelników. Główne teksty będą bardziej rozbudowane, wzbogacone o dodatkowe elementy graficzne. "Nowością będą też wiadomości z górnej półki: na wydzielonej górnej części strony znajdą się najważniejsze, najciekawsze, najzabawniejsze informacje - krótkie w treści i eleganckie w formie" powiedział Aleksander Korab, redaktor naczelny Metropolu.
Polska jest pierwszym krajem Europy Środkowo-Wschodniej, w którym wprowadza się nowy layout. Zmiany będą stopniowo obejmować wszystkie gazety należące do grupy Metro International wydającej dzienniki w 16 krajach na całym świecie. Do tej pory nowy layout mogli zobaczyć czytelnicy w USA, Szwecji i Francji.
"Mimo zmian pozostajemy wierni naszym zasadom dostarczania informacji ze wszystkich stron świata i wszystkich dziedzin życia w sposób obiektywny i dokładny" powiedział Per Mikael Jensen, redaktor naczelny wszystkich edycji dzienników grupy Metro.
Twórcą nowego layoutu jest duński projektant, kunsultant i ilustrator Ole Munk. W latach 70. i 80. tworzył komiks "Felix". Munk zaprojektował lub przeprojektował layouty ponad 20 tytułów w całej Skandynawii. Jest autorem książek dotyczących projektowania.
Dziennik Metropol jest zaprojektowany z myślą o młodych, aktywnych, wykształconych mieszkańcach miast. Dostarcza czytelnikom niezbędnych wiadomości, potrzebnych w chwili czytania gazety. Dziennik zawiera różnorodne, przejrzyste, zwięzłe, obiektywne informacje, również gospodarcze i finansowe. Lokalne, krajowe i międzynarodowe newsy sąsiadują z rozrywką, wywiadami i specjalnymi sekcjami tematycznymi - od zdrowia i fitnessu do edukacji, podróży, motoryzacji i nieruchomości.
Metro (w Polsce Metropol) jest największą gazetą na świecie. Grupa Metro International wydaje dziennik Metro w ponad 100 miastach, w 16 krajach na całym świecie. Metro dociera do 14 milionów czytelników każdego dnia i 30 milionów ludzi tygodniowo. Wydania dziennika Metro docierają do 30% populacji z ponad 100 milionów osób zamieszkujących regiony, gdzie gazeta jest dystrybuowana: w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji. Metro International osiąga dochody głównie ze sprzedaży powierzchni reklamowej gazety. Metro International SA jest notowana na giełdzie w Sztokholmie.
Dołącz do dyskusji: Rozwój Metropolu