Ruszył plebiscyt "Wyborczej"
'Wdechy 2005' - nominacje do nagrody "Gazety Wyborczej".
„Gazeta Co Jest Grane” – piątkowy dodatek do „Gazety Wyborczej” w nakładzie stołecznym – ogłosiła listę nominacji do nagrody „Wdechy 2005” w kategoriach: Człowiek Roku, Miejsce Roku i Wydarzenie Roku. Jury konkursu, którego członkami są dziennikarze Stołecznej Redakcji „Gazety Wyborczej”, wybierze wygranych. Zwycięzcy otrzymają nagrody 28 stycznia podczas finałowej imprezy w Klubie Le Madame, gdzie gościnnie wystąpią zespół Pogodno i kolektyw Sick Sick Individuals.
W drugiej, tegorocznej edycji konkursu „Wdechy” nominowani zostali:
w kategorii Człowiek Roku 2005:
Maria Peszek - aktorka,
Jarosław Guła - szef klubu CDQ,
Krystyna Janda - aktorka, właścicielka Teatru Polonia,
Paweł Althamer - artysta,
Grzegorz Jarzyna - reżyser teatralny.
w kategorii Miejsce Roku:
klub Pruderia,
Teatr Polonia,
knajpa Skład Butelek,
Muzeum Powstania Warszawskiego,
kino Muranów.
w kategorii Wydarzenie Roku 2005:
Festiwal Filmy Świata - Ale Kino!,
Projekt „Broniewski”,
Klata Fest,
Warsaw Summer Jazz Days,
Otwarcie Teatru Polonia.
Nominowani zostali wyłonieni przez jury spośród 30 kandydatur.
Czytelnicy „Gazety Co Jest Grane” wybiorą w głosowaniu SMS-owym swojego własnego faworyta konkursu, który otrzyma „Wdechę Publiczności 2005”.
Wynik plebiscytu zostanie ogłoszony w sobotę 28 stycznia 2006 r. podczas finałowej imprezy w klubie Le Madame i opublikowany na stołecznych stronach „Gazety Co Jest Grane” 3 lutego 2006 r. Nagrodami będą, podobnie jak w zeszłym roku, deski surfingowe z nadrukowanymi komiksami autorstwa Przemka Truścińskiego.
Plebiscyt „Wdechy” organizowany jest przez „Gazetę Co Jest Grane” w Warszawie po raz drugi. Jego ideą jest wyróżnienie i nagrodzenie najciekawszych postaci i wydarzeń kulturalnych w Warszawie. W zeszłorocznej edycji imprezy „Wdechy” otrzymali: Roman Gutek, szef kina Muranów – Człowiek Roku, klub Le Madame – Miejsce Roku i teatralny projekt Teren Warszawa – Wydarzenie Roku 2004.
Sponsorem tegorocznego plebiscytu jest firma Vattenfall, a partnerami medialnymi „Gazeta Wyborcza”, AMS, Gazeta.pl oraz Radiostacja. Akcję wspiera kampania billboardowa, do której kreację przygotował Pixel Ninja.
Dołącz do dyskusji: Ruszył plebiscyt "Wyborczej"