Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu urósł o 5 proc. Polsat i Unilever na czele
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu br. były o 5 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Unilever.
W czerwcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,23 mln spotów reklamowych, o 7,32 proc. więcej, niż w czerwcu 2015 roku.
Wirtualnemedia.pl |
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
czerwiec 2015 |
czerwiec 2016 |
||
Czas spotów (gg:mm:ss) |
13248:00:48 |
13954:16:57 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) |
1 955 193 123 |
2 050 255 345 |
4,86% |
Ilość spotów |
2 081 012 |
2 233 380 |
7,32% |
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,05 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 343,23 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,31 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto dodać, że stacja ta w czerwcu br. pokazywała mecze Euro 2016.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,26 proc. do 216,92 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (131,49 mln zł; wzrost o 26,14 proc.; stacja ta również pokazywała mecze Euro 2016). Tuż za podium znalazła się TVP2 (75,16 mln zł; do góry o 0,52 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 49,08 mln zł i wzrostem o 8,25 proc.
W zestawieniu top 20 stacji najwięcej zyskała TV6 - było to 39,95 proc. do 25,71 mln zł. Z kolei największy spadek, wynoszący 10,15 proc. do 37,50 proc., odnotował TVN7.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
czerwiec 2015 |
czerwiec 2016 |
||
Polsat |
282 948 160 |
343 233 315 |
21,31% |
TVN |
217 483 765 |
216 923 480 |
-0,26% |
TVP1 |
104 239 867 |
131 488 560 |
26,14% |
TVP2 |
74 773 130 |
75 161 100 |
0,52% |
TV4 |
45 343 675 |
49 083 268 |
8,25% |
TVN24 |
52 092 207 |
48 298 543 |
-7,28% |
AXN |
44 418 281 |
42 103 749 |
-5,21% |
TV PULS |
35 539 019 |
39 354 487 |
10,74% |
TVN7 |
41 740 536 |
37 504 481 |
-10,15% |
Stopklatka |
32 030 640 |
35 434 110 |
10,63% |
Discovery |
37 383 433 |
35 221 531 |
-5,78% |
Puls 2 |
25 308 181 |
29 496 259 |
16,55% |
National Geographic |
29 481 298 |
27 663 067 |
-6,17% |
TTV |
20 944 630 |
26 976 300 |
28,80% |
TV6 |
18 370 760 |
25 709 580 |
39,95% |
Comedy Central |
26 397 624 |
25 455 311 |
-3,57% |
TLC |
26 778 344 |
24 920 655 |
-6,94% |
Investigation Discovery |
24 420 438 |
24 424 918 |
0,02% |
Polsat2 |
22 619 440 |
21 813 760 |
-3,56% |
Polo TV |
22 172 350 |
21 155 490 |
-4,59% |
W maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 59,09 mln zł - wydała firma Unilever. Jej wydatki zmalały rok do roku o 1,06 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (46,41 mln zł; w dół o 7,84 proc.) i Grupa Maspex (43,54 mln zł; do góry o 145,42 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
czerwiec 2015 |
czerwiec 2016 |
||
UNILEVER |
58 471 399 |
59 089 778 |
1,06% |
POLKOMTEL SA |
50 359 702 |
46 412 518 |
-7,84% |
MASPEX WADOWICE |
17 741 688 |
43 541 458 |
145,42% |
T-MOBILE POLSKA SA |
28 126 057 |
42 025 260 |
49,42% |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
44 476 234 |
41 336 968 |
-7,06% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
36 417 200 |
41 326 840 |
13,48% |
NESTLE |
47 282 417 |
35 846 512 |
-24,19% |
JERONIMO MARTINS |
3 128 726 |
34 276 843 |
995,55% |
AFLOFARM |
83 414 953 |
33 150 517 |
-60,26% |
PEPSICO |
40 303 228 |
32 933 154 |
-18,29% |
PROCTER & GAMBLE |
15 862 938 |
29 314 796 |
84,80% |
US PHARMACIA INC. |
17 870 884 |
28 732 767 |
60,78% |
BEIERSDORF-LECHIA |
15 926 855 |
27 630 307 |
73,48% |
GRUPA ZYWIEC SA |
31 371 796 |
27 285 821 |
-13,02% |
P4 |
35 637 200 |
27 160 265 |
-23,79% |
ORANGE SA |
38 811 692 |
27 019 308 |
-30,38% |
COCA COLA |
37 351 391 |
26 546 184 |
-28,93% |
POLSAT I POLKOMTEL SA |
5 559 590 |
23 563 280 |
323,83% |
VOLKSWAGEN GROUP |
21 108 681 |
22 420 582 |
6,21% |
MBANK SA |
11 877 238 |
21 249 130 |
78,91% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu urósł o 5 proc. Polsat i Unilever na czele