Lidl, Play i Media Expert najaktywniejszymi markami w telewizji w 2022 roku
Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych marek w telewizji w 2022 roku pod względem GRP był Lidl. Na podium znalazły się Play i Media Expert.
Bloki reklamowe Lidla w 2022 roku wygenerowały sumarycznie 61 666 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 22,36 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Druga w rankingu marka Play wygenerowała 40 749 GRP (wzrost o 39,44 proc.), która awansowała z ósmej lokaty. Z piątego na trzecie miejsce awansowała Media Expert (38 931 GRP; + 4,11 proc.).
Czwarte miejsce zajęła marka Orange (35 224 GRP; - 9,60 proc.). Pierwszą piątkę (po awansie z szóstej lokaty) uzupełnia T-Mobile (32 045 GRP; - 9,44 proc.).
W top 10 znalazły się jeszcze takie marki, jak: Biedronka (31 070 GRP; - 23,34 proc.), Leroy Merlin (29 661 GRP; + 37,34 proc.), Plus (28 889 GRP; - 16,63 proc.), Kaufland (27 742 GRP; + 26,26 proc.) i Allegro (26 309 GRP; + 7,22 proc.).
- W porównaniu z rokiem poprzednim mamy 4 nowe marki w zestawieniu. Jedną z nich jest Credit Agricol, na którą zwracaliśmy już uwagę w połowie roku, jednak strategia wzmocnionej aktywności okazała się długotrwała. Już od początku roku zaobserwować można było obecność w telewizji Aldi. Po krótkiej przerwie do zestawienia powraca McDonalds, może to być efekt wzmożonej aktywności konkurencji (np. KFC znalazło się tuż poza klasyfikacją, na 24 pozycji). Na uwagę w top 20 w 2022 roku zasługuje również Apap. W 2021 roku koncern USP przesunął swoją siłę komunikacji na Ibuprom, a w zeszłym roku zarówno Apap jak i Ibuprom zanotowały podobną liczbę GRP - komentuje Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
Jak informuje Zientek, w 2022 roku poza zestawienie wypadły: Winiary, Vinted, Player oraz Agata Meble. - Euro RTV AGD, które nie zmieściło się w zestawieniu na koniec pierwszego półrocza ub.r., kampanią świąteczną zdecydowanie poprawiło swój wynik. Mimo tego spadek aktywności rok do roku jest bardzo zdecydowany. Na uwagę zasługuje także Leroy Merlin, który też zwrócił naszą uwagę w połowie roku. Marka faktycznie wykorzystała MŚ do wzmożonej komunikacji, co pozwoliło wspiąć się jeszcze wyżej w rankingu całorocznym - analizuje ekspert.
GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.
Dołącz do dyskusji: Lidl, Play i Media Expert najaktywniejszymi markami w telewizji w 2022 roku