SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Polska” dużo mniej z reklam - w górę „PS”, „SE” i „Metro” (TOP 10)

W sierpniu br. gazety cennikowo zarobiły z reklam 11,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów zdecydowanie największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita”, natomiast duże wzrosty osiągnęły „Przegląd Sportowy”, „Super Express” i „Metro”.

Cennikowe przychody reklamowe (bez rabatów i autopromocji) dzienników w sierpniu br. wyniosły 107,04 mln zł, o 14,12 mln zł mniej niż przed rokiem, co oznacza spadek o 11,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w I półroczu br. cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych zmalały o 6,3 proc. (zobacz szczegóły), a według szacunków Starlinka rzeczywiste przychody zmalały o 20,6 proc., do 160,3 mln zł (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. zmniejszą się o 16,1 proc. (więcej o tym).

W sierpniu trzy dzienniki zarabiające najwięcej z reklam zanotowały spore spadki tych wpływów. Cennikowe przychody „Gazety Wyborczej” (Agora) zmalały o 3,53 mln zł, do 29,1 mln zł (10,8 proc. w dół), „Polski” (Polskapresse) - o 2,16 mln zł, do 17,09 mln zł (spadek o 11,2 proc.), a „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 1,28 mln zł, do 12,53 mln zł (9,3 proc. w dół).

Jeszcze mocniej skurczyły się wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) - o 3,13 mln zł (czyli 44,7 mln zł). Natomiast „Dziennik Polski” (Polskapresse) zanotował spadek o 598,3 tys. zł (to 26 proc. w dół).

Za to „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam o 1,94 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 25 proc. w górę), a bezpłatne „Metro” (Agora) - o 1,34 mln zł więcej (23,1 proc. w górę). Procentowo jeszcze bardziej wzrosły przychody to „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - o 35,5 proc., z 1,61 do 2,19 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VIII.2013

VIII.2014

GAZETA WYBORCZA

32 626 828 zł

29 099 566 zł

POLSKA

19 250 242 zł

17 088 671 zł

FAKT

13 816 547 zł

12 532 262 zł

SUPER EXPRESS

7 766 183 zł

9 709 784 zł

METRO

5 823 683 zł

7 168 024 zł

RZECZPOSPOLITA

7 013 158 zł

3 878 838 zł

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

3 386 154 zł

3 268 649 zł

PRZEGLĄD SPORTOWY

1 615 585 zł

2 189 173 zł

EXPRESS ILUSTROWANY

1 809 590 zł

1 705 961 zł

DZIENNIK POLSKI

2 299 147 zł

1 700 825 zł

monitorowane tytuły razem

121 160 995 zł

107 041 207 zł

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Polska” dużo mniej z reklam - w górę „PS”, „SE” i „Metro” (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
R.
Superek idzie jak burza - szacun !!!
0 0
odpowiedź
User
b vb
cennik ??? przecież to nikomu niepotrzebne
obowiązuje: co łaska
0 0
odpowiedź
User
Miś Uszatek
Co łaska to obowiązuje dla dziennikarzy na śmieciówkach. I co się dziwić, ze coraz mniej z reklam, skoro ludzie gazet tworzonych przez darmowych studentów nie chcą kupować!
0 0
odpowiedź