SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Rzeczpospolita" liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów. Wirtualnemedia.pl przed TVP Info

W lipcu najczęściej cytowanym medium w Polsce była "Rzeczpospolita", na której informacje powoływano się 3184 razy - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. W tym rankingu Wirtualnemedia.pl odnotowały wzrost o dwie pozycje, wyprzedzając TVP Info i portal Pudelek.pl. 

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

"Rzeczpospolita" otwiera lipcowy ranking Instytutu Monitorowana mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Najwyższy wzrost liczby powołań dziennik odnotował w drugiej połowie lipca między innymi w związku z sondażem IBRIS dla Rzeczpospolitej na temat obecnego poparcia wyborczego.

Druga jest Wirtualna Polska wzmiankowana ponad 3 tys. razy. Portal zaliczył skok cytowań po artykule Szymona Jadczaka który ujawnił, że razem z kadrą polskich piłkarzy podróżował także Mirosław Stasiak, biznesmen, były działacz PZPN, skazany za korupcję oraz próby ustawiania meczowych wyników. Podium z awansem o dwa miejsca zamyka "Gazeta Wyborcza", na którą dziennikarze innych mediów powoływali się 2,9 tys. razy.

W rankingu awans o dwie pozycje zaliczają Wirtualnemedia.pl, z liczbą 817 wzmianek.

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym serwisem internetowym

Podium najbardziej opiniotwórczych portali internetowych obok lidera, Wirtualnej Polski, tworzą Onet (2109 cytatów) oraz Interia (1865 cytatów). Czwarte są Wirtualnemedia.pl , cytowane w lipcu 817 wzmianek.

"Rzeczpospolita" i "GW" najbardziej opiniotwórcze w druku

"Rzeczpospolita" jest liderem rankingu IMM w lipcu w kategorii prasa, wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" (2899 cytowań) i "Fakt" (2775 cytowań).

 

W kategorii tygodników i dwutygodników liderem jest "Wprost", które wyprzedza "Vivę" i "Do Rzeczy". Natomiast liderem segmentu miesięczników zostaje "Forbes".

TVN24 liderem w telewizji, RMF FM w radiu

W lipcu najbardziej opiniotwórczą rozgłośnią radiową w Polsce pozostaje radio RMF FM. Pozostałe media powoływały się na publikowane treści stacji ponad 1,7 tys. razy. Drugie miejsce należy do Radia Zet, które dziennikarze innych tytułów w kraju cytowali blisko 1,5 tys. razy Natomiast podium z awansem o jedno oczko zamyka Polskie Radio 24 (461 wzmianek).

TVN24 z wynikiem ponad 1,5 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Na drugim miejscu w zestawieniu z awansem o dwie pozycje znalazł się TVN, do którego informacji pozostałe redakcje odwoływały się ponad 1,3 tys. razy.  

Podium, tak jak w czerwcu, zamyka Polsat News (1,1 tys.).

"Gazeta Krakowska" znów liderem mediów regionalnych

Na pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych powraca "Gazeta Krakowska", cytowana w lipcu 124 razy. Kolejne miejsce zajmuje "Tygodnik Podhalański", cytowany 97 razy. Ostatnie miejsce na podium zdobywa Radio Wrocław, cytowane przez inne tytuły w kraju 92 razy.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczno-biznesowe

Na pierwszym miejscu w zestawieniu portali biznesowych utrzymuje się Money przed Business Insiderem i Bankierem.

W prasie ekonomiczno-biznesowej lipcowym liderem cytowań była"Rzeczpospolita", która wyprzedza "Dziennik Gazetę Prawną" oraz "Puls Biznesu".

Medonet liderem mediów o zdrowiu

Liderem cytowań wśród mediów o tematyce zdrowotnej dalej jest Medonet, na który dziennikarze powoływali się w lipcu 108 razy. Miejsce drugie należy do Rynku Zdrowia (102 cytowania), a podium zamyka Poradnikzdrowie.pl (49).

Ringier Axel Springer ponownie liderem zestawienia wydawnictw

Na pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw powraca Ringier Axel Springer, której redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce 6,8 tys. razy.

Na drugim miejscu jest Agora z łącznym wynikiem blisko 5,4 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Radio Zet, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, Plotek, Sport.pl oraz TOK FM.

Z awansem o jedną pozycję podium zamyka Wirtualna Polska Media (Wirtualna Polska, WP Sportowe Fakty, Money, Pudelek, o2, Dobreprogramy, AbcZdrowie, Autokult), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się prawie 4,5 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.

Analizę częstotliwości 41 036 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 lipca 2023 roku.

Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów. Wirtualnemedia.pl przed TVP Info

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
X
Soros najbardziej opiniotwórczy? Nie sądzę.
0 0
odpowiedź
User
a nie podpisze się, a co
Wirtualne tak wysoko? No, nie możliwe patrząc jakie nazwy tematów tworzy niejaki ag.
0 0
odpowiedź
User
ipo
ta gazeta wciaż isnieje? człowiek niemal zapomnial, ze to jeszcze jest. trudno uwierzyc w ten ranking
0 0
odpowiedź