„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórcza, Radia ZET przed RMF
W lutym bieżącego roku polskie media najczęściej powoływały się na publikacje „Rzeczpospolitej” – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Wśród stacji radiowych Radio ZET wyprzedziło pod tym względem RMF FM.
W lutym publikacje „Rzeczpospolitej” były cytowane przez inne polskie media prawie 400 razy więcej niż styczniu, dzięki czemu dziennik ten umocnił się na pozycji lidera opiniotwórczości. Najczęściej powoływano się na artykuły z „Rzeczpospolitej” dotyczące afery hazardowej oraz ekonomii, rynku i finansów, a także wyniki rankingu szkół średnich przygotowanego wspólnie z miesięcznikiem „Perspektywy” oraz sondaże dotyczące m.in. wyborów prezydenckich.
Kolejne miejsca w rankingu opiniotwórczości zajmują niezmiennie „Gazeta Wyborcza” i „Dziennik Gazeta Prawna”. Natomiast wśród stacji radiowych na pozycję lidera wysunęło się Radio ZET, do którego inne media odwoływały się najczęściej w kontekście wywiadów udzielanych przez polityków, m.in. Donalda Tuska i Radosława Sikorskiego. Wśród kanałów telewizyjnych najbardziej opiniotwórcza pozostała TVN24, a wśród portali internetowych – Onet.pl.
W lutym polskie media cytowały się głównie w kontekście doniesień o aferze hazardowej, wywiadu Mirosława Drzewieckiego w USA oraz informacji o wyborach prezydenckich i szukaniu „haków” na Radosława Sikorskiego. Dużo przywołań zanotował również wywiad z Jarosławem Kaczyńskim w „Newsweeku”.
Najbardziej opiniotwórcze polskie media w lutym 2010 | |
Ogółem | |
tytuł | liczba cytowań |
Rzeczpospolita | 1692 |
Gazeta Wyborcza | 725 |
Dziennik Gazeta Prawna | 569 |
TVN24 | 458 |
Newsweek | 425 |
Radio ZET | 239 |
Polska | 234 |
onet.pl | 223 |
RMF FM | 222 |
TVN | 144 |
wp.pl | 140 |
Puls Biznesu | 134 |
Wprost | 130 |
Polityka | 113 |
tvn24.pl | 95 |
Najbardziej opiniotwórcze polskie media w lutym 2010 | |
Prasa | |
tytuł | liczba cytowań |
Rzeczpospolita | 1692 |
Gazeta Wyborcza | 725 |
Dziennik Gazeta Prawna | 569 |
Newsweek | 425 |
Polska | 234 |
Puls Biznesu | 134 |
Wprost | 130 |
Polityka | 113 |
Parkiet | 93 |
Super Express | 87 |
Telewizja | |
tytuł | liczba cytowań |
TVN24 | 458 |
TVN | 144 |
TVP Info Polsat | 72 |
TVP1 | 68 |
TVN CNBC Biznes | 60 |
Polsat News | 52 |
Religia TV | 21 |
TVP2 | 21 |
Radio | |
tytuł | liczba cytowań |
Radio ZET | 239 |
RMF FM | 222 |
TOK FM | 81 |
PR1 | 33 |
PR3 | 27 |
Radio Maryja | 14 |
Internet | |
tytuł | liczba cytowań |
onet.pl | 223 |
wp.pl | 140 |
tvn24.pl | 95 |
interia.pl | 78 |
sportowefakty.pl | 72 |
tvp.info | 63 |
megafon.pl | 58 |
Najbardziej opiniotwórcze polskie media w lutym 2010 | |
Tematyka przekazów | |
temat | liczba cytowań |
polityka polska | 918 |
afera hazardowa | 886 |
ekonomia, rynek, finanse | 857 |
wybory prezydenckie | 694 |
rankingi, sondaże | 499 |
sport | 424 |
kultura, sztuka, film, rozrywka | 343 |
ustawodawstwo, prawo | 276 |
działalność policji, przestępczość | 257 |
sprawy lokalne | 217 |
zdrowie, służba zdrowia | 199 |
ciekawostki | 184 |
życie towarzyskie | 177 |
sądownictwo, sprawy sądowe | 173 |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórcza, Radia ZET przed RMF