SampleScope - nowe narzędzie TequilaPolska
Agencja TequilaPolska wprowadziła do oferty swoich usług innowacyjne narzędzie w zakresie komunikacji marketingowej.
SampleScope® to usługa, która pozwoli firmom funkcjonującym na rynku FMCG skutecznie wpływać na wzrost akceptacji produktu. Nowe narzędzie powstało na bazie reprezentatywnych badań ilościowych przeprowadzonych przez Instytut Badawczy Pentor oraz doświadczeń agencji TequilaPolska.
Jak mówi Dorota Truśkiewicz – Strategic Planning Director w agencji TequilaPolska - „Konsumenci na rynku FMCG mają swoje przyzwyczajenia i preferencje, mają też swoje ulubione produkty i marki, po które sięgają, zwykle jest to zestaw, repertuar marek lub produktów. Różnorodne działania promocyjne prowadzone przez marketerów to walka
o miejsce w głowie i na liście potencjalnych zakupów konsumenta. Obecnie konsumenci oczekują czegoś więcej, zanim zdecydują się na zakup produktu – chcą
go wypróbować. Dlatego coraz bardziej popularna staje się komunikacja zwana powszechnie samplingową, a więc promowanie produktu poprzez dostarczanie próbki produktu i w ten sposób zachęcanie do zakupu. Aby komunikacja samplingowa była skuteczna, musi zostać bardzo precyzyjnie zaplanowana i przeprowadzona.
Do tego właśnie służy SampleScope®.”
SampleScope® pozwala dobrać takie kanały komunikacji samplingowej, które nie tylko gwarantują najlepsze dotarcie do grupy docelowej, ale skłaniają do wykorzystania otrzymanej próbki. Nowa usługa agencji TequilaPolska umożliwia zaplanowanie
i przeprowadzenie skutecznej komunikacji samplingowej produktów na całym rynku FMCG przy wykorzystaniu sampli, mini-size-ów lub innych próbek produktów.
W zależności od grupy docelowej ten sam produkt powinien być dostarczany innymi kanałami. Na przykład, najlepszym sposobem dostarczenia próbki balsamu po goleniu czy piwa dla mężczyzny z wyższym wykształceniem, o wysokich dochodach będzie hostessa wręczająca próbki podczas imprezy sportowej, natomiast dla kobiety
z wykształceniem podstawowym lub zawodowym najodpowiedniejszym sposobem na dotarcie będzie dostarczenie pod adres zamieszkania i wręczanie np. kostki rosołowej czy próbki proszku do prania po otwarciu drzwi. Aby skutecznie dotrzeć do najtrudniejszej grupy, jaką jest młodzież w wieku 15 – 19 lat najlepiej będzie wręczyć im próbkę np. napoju energetyzującego czy batonika wykorzystując do tego kasjera w kinie, a aby dotrzeć do mieszkańców wsi o wykształceniu podstawowym lub zawodowym najlepiej dołączyć próbkę do produktów z innej branży np. próbkę kosmetyku do bielizny - czytamy w komunikacie prasowym.
Dołącz do dyskusji: SampleScope - nowe narzędzie TequilaPolska