„Sanatorium miłości” hitem TVP, prawie 4 mln widzów. Jacek Kurski: sukces tkwi w podjęciu realnego problemu
Nowy program „Sanatorium miłości” ogląda średnio 3,73 mln widzów. Produkcja daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku, a widownia rośnie z odcinka na odcinek. - Sukces tkwi w podjęciu realnego problemu milionów Polaków jakim jest pragnienie miłości oraz wyzwolenia się z samotności i poczucia rezygnacji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
„Sanatorium miłości” nadawane jest na antenie Jedynki w niedziele o godz. 21.15, począwszy od 20 stycznia 2019 roku. Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność produkcji wyniosła 3,73 mln widzów. Przełożyło się to na 23,81 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,65 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Oglądalność cyklu rośnie z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich przyciągnął przed ekrany 3,56 mln osób. Drugi z nich miał 3,73 mln oglądających, a trzeci - 3,89 mln.
TVP1 w paśmie emisji serialu zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym paśmie jest Polsat, który pokazuje wówczas audycje kabaretowe”, a udział tej stacji kształtuje się na poziomie 11,27 proc. Trzecie miejsce zajmuje TVN (filmy fabularne; 6,98 proc.) a „wielką czwórkę” uzupełnia Polsat (pasmo filmowe; 3,96 proc).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVP1 jest liderem.
- Sukces „Sanatorium miłości” tkwi w podjęciu realnego problemu milionów Polaków jakim jest pragnienie miłości oraz wyzwolenia się z samotności i poczucia rezygnacji. Ważny jest balans, np., że w każdym odcinku formatu rozrywkowego jest miejsce na 1-2 empatyczne niemal intymne indywidualne rozmowy-świadectwa o miłości z uczestnikami. To ważne że się szanuje uczucia ludzi. I widzowie czują, że to jest naprawdę - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - O sukcesie przesadziła też atrakcyjna formuła telewizyjna, duże wewnętrzne zróżnicowanie gatunków, dobre tempo, szybki Montaż adekwatna muzyka i zero nudy - dodaje.
Tuż po zakończeniu każdego odcinka programu Jacek Kurski na Twitterze prezentuje jego wyniki oglądalności (powołując się na dane MOR, które uznawane są tylko przez Telewizję Polską). Z tych danych wynika, że pierwszy odcinek „Sanatorium miłości” śledziło 4 mln osób, a w peaku było to 4,26 mln. W przypadku drugiego odcinka wartości te wyniosły odpowiednio 4 i 4,15 mln, a trzeciego - 4,15 i 4,46 mln.
Sanatorium miłości pobiło rekord. Wzrost w 3 odc. do śr. 4,15 mln, w piku 4,46 mln!
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 4 lutego 2019
03.02. Konkurs w Oberstdorfie śr 6,55mln, pik 8,14mln. TVP1 5,5 mln, pik 7mln. TVP Sport 1,05mln, pik 1,14mln.
Weekend znów dla TVP (l. nieb. i czerw. górą niemal cały pt, sob, ndz)
Dziękujemy. pic.twitter.com/Ey3RJL92UT
Grupą docelową widowni „Sanatorium miłości” są przede wszystkim osoby starsze. - Naszą lojalną widownią jest m.in pokolenie 55+, dla którego jest adresowany nasz program. Sądzę, że z ciekawości „Sanatorium miłości” będą śledzić również młodsi widzowie - kilka dni temu mówił nam prezes Telewizji Polskiej.
Prowadzony przez Martę Manowską program „Sanatorium miłości” pokazuje relacje towarzyskie osób w wieku 60 i więcej lat, którzy przez trzy tygodnie mieszkają w sanatorium Równica w Ustroniu, leżącym w paśmie górskim Beskidu Śląskiego. Audycja jest połączeniem reality-show z elementami dokumentu.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.
Dołącz do dyskusji: „Sanatorium miłości” hitem TVP, prawie 4 mln widzów. Jacek Kurski: sukces tkwi w podjęciu realnego problemu