SEMRush przejmuje Prowly
Polska firma technologiczna Prowly rozwijająca platformę SaaS do zarządzania komunikacją PR została przejęta przez SEMrush, jednego z dostawców narzędzi SaaS dla online marketingu. Nowy właściciel nabył 100 procent udziałów od założycieli oraz inwestorów: funduszy IQ Partners i Internet Ventures (MCI Capital) oraz agencji marketingowej Bluerank. Wartości transakcji nie ujawniono.
Założony przez Joannę Drabent i Sebastiana Przyborowskiego firma Prowly rozwija platformę SaaS do zarządzania komunikacją public relations. Według danych firmy z pomocą aplikacji specjaliści PR z całego świata opublikowali do tej pory ponad 75 tys. informacji prasowych.
Prowly pomaga markom budować bazy mediów oraz biura prasowe online, a także dystrybuować materiały prasowe do mediów i mierzyć efektywność swoich działań. Z Prowly korzystają znane i mniej znane marki na całym świecie.
🇵🇱 Dołączamy do SEMrush. Co ja mogę od siebie więcej napisać? Bardzo dużo 🙃 I wiem, że najprawdopodobniej najbardziej...
Opublikowany przez Joannę Drabent Środa, 16 września 2020
Prowly przejęte przez SEMRush
Teraz poinformowano, że platforma Prowly została przejęta przez SEMrush, jednego z czołowych dostawców narzędzi SaaS dla online marketingu. Wartości umowy nie ujawniono.
Czytaj dalej: Wpływy Prowly wzrosły do 1,7 mln zł, a strata zmalała do 995 tys. zł
- Obserwowaliśmy rozwój Prowly już od kilku lat - przyznaje w komunikacie Eugene Levin, chief strategy officer w SEMrush. - Zdecydowaliśmy się na złożenie oferty gdy zobaczyliśmy, że spółka potrafi sprzedawać swój produkt nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim poza jej granicami. Zespół Prowly wykonał świetną robotę i cieszymy się, że możemy mu pomóc w skalowaniu biznesu globalnie. W czasach, gdy firmy z całego świata szukają sposobów na przebicie się ze swoim przekazem przez szum komunikacyjny, a spotkania twarzą w twarz są praktycznie niemożliwe, platformy takie jak Prowly pokazują swoją prawdziwą wartość. Integracja z SEMrush pozwoli użytkownikom Prowly ocenić wartość ich działań PR-owych z perspektywy SEO. Z kolei dodanie narzędzi content marketingowych SEMrush wzbogaci Prowly o nowe możliwości mierzenia efektywności działań PR i pomoże spojrzeć na wizerunek marki online całościowo.
– Przez ostatni rok mieliśmy okazję poznać wspaniały zespół stojący za sukcesem SEMrush i historię ich sukcesu od środka, a teraz jesteśmy jego częścią – potwierdza z kolei mówi Joanna Drabent, CEO i współzałożycielka Prowly. - W ramach tego połączenia zamierzamy między innymi wykorzystać bardzo zaawansowane technologie SEMrush do rozbudowy Prowly w kierunku pomiaru efektywności PR-u. Chcemy tym samym dostarczyć rynkowi PR-owemu nowe i świeże spojrzenie na kwestię mierzalności tychże działań.
Zgodnie z zapowiedzią po sfinalizowaniu transakcji Prowly będzie dalej funkcjonować jako odrębny produkt oraz marka. Częścią planów związanych z integracją jest wykorzystanie zasobów danych SEMrush do dalszego rozwoju platformy Prowly. Założyciele Prowly – Joanna Drabent (CEO) oraz Sebastian Przyborowski (chief product officer) pozostają w spółce i pełnią dotychczasowe funkcje, będą też dalej rozwijać zespół w Polsce.
Czytaj dalej: Edyta Kowal odchodzi z Prowly
Dołącz do dyskusji: SEMRush przejmuje Prowly
po co wysyłać mailingi przez zewnętrzne narzędzia , jeżeli można sobie napisać kilka linijek kodu w php?