Serwisy Interii pod lupą: Interia.pl, „dzierżawa” i długo nic
Wśród serwisów Grupy Interia.pl zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Interia.pl. Powyżej 3 mln użytkowników miesięcznie mają jeszcze tylko Chomikuj.pl i Elektroda.pl, ale obie domeny Interia.pl jedynie dzierżawi.
Portal Interia.pl dominuje w Grupie Interia.pl pod względem liczby użytkowników i odsłon - wynika z lipcowych danych badania Megapanel PBI/Gemius opracowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl. Przy czym swojego użytkownika przyciągał w lipcu średnio na niecałe 3 godziny, podczas gdy przeciętny użytkownik serwisu Miastomuzyki.pl - który w połowie września zmienił nazwę na RMFON.pl (więcej o tym) - spędził na nim w lipcu prawie 13 godzin.
Wśród pozostałych stron pod względem liczby odsłon w przeliczeniu na użytkownika wyróżniają się plotkarski Pomponik.pl i poświęcony modellingowi Maxmodels.pl.
>>> Megapanel za lipiec: NK.pl w górę, Facebook i Skype w dół
>>> WP.pl rok po roku: strony IT i e-commerce w górę
Portal Interia.pl w skali roku stracił ok. 440 tys. użytkowników i prawie 75 mln odsłon. Za to Pomponik.pl zanotował prawie 13 mln odsłon więcej. Z kolei PolskaLokalna.pl zyskała ok. 260 tys. real users, a Styl.pl - ok. 290 tys.
>>> Serwisy o2.pl pod lupą: Pinger w górę, o2 i Wrzuta w dół
Grupa Interia.pl sprzedaje też reklamy w trzech serwisach, którymi nie zarządza, ale w bazie PBI jest wpisana jako właściciel ich domen. Z tej trójki najwięcej ruchu zapewnia grupie Chomikuj.pl, które w skali roku zyskało ponad 1,6 mln użytkowników i 34 mln odsłon. Natomiast Elektroda.pl miała prawie 400 tys. real users i ponad 3,5 mln odsłon więcej niż rok wcześniej.
Z kolei wśród sekcji tematycznych samego portalu Interia.pl najpopularniejsza jest Poczta, która dominuje zwłaszcza pod względem liczby odsłon. Natomiast na urządzeniach mobilnych użytkownicy Interii częściej przeglądają serwis sportowy.
>>> Serwisy Gazeta.pl rok po roku: które zyskały, które straciły
W skali roku spory spadek odwiedzalności zanotowała sekcja sportowa Interii, co wynika przede wszystkim z tego, że przez połowę lipca ub.r. trwały piłkarskie mistrzostwa świata. Z kolei Fakty straciły prawie 350 tys. real users i 4 mln odsłon. Za to dział Facet miał ok. 170 tys. użytkowników i 3 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, a Praca - ponad 250 tys. real users więcej.
Najwięcej użytkowników mają strony Grupy Interia.pl z kategorii społeczności i nowych technologii, ale przede wszystkim dlatego, że zliczany jest do nich ruch z dwóch dzierżawionych serwisów – odpowiednio Chomikuj.pl i Elektroda.pl. Natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon notują strony z kategorii rozrywki i kultury.
W skali roku spory wzrost odwiedzalności zanotowały serwisy społecznościowe Grupy Interia.pl, przede wszystkim dzięki lepszym wynikom Chomikuj.pl. Za to strony hosingowe zanotowały ponad 800 tys. użytkowników i prawie 2 mln odsłon mniej niż rok wcześniej.
Przez rok Grupa Interia zyskała prawie 500 tys. użytkowników, za to zanotowała nieznaczny spadek liczby odsłon. Zasięg procentowy wszystkich stron grupy 1,1 punktu procentowego.
Dołącz do dyskusji: Serwisy Interii pod lupą: Interia.pl, „dzierżawa” i długo nic
na moje oko nie chce chyba być posądzany o to, że się ewidentnie czepia...
poza tym raportów na temat pozostałych portali nigdzie nie widzę, co tylko pogłębia moje podejrzenia o nieobiektywności artykułu.