SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy społecznościowe będą zyskiwać, ale nie reklamy w nich

Serwisy społecznościowe będą coraz popularniejsze, ale w parze nie będzie szła większa popularność zamieszczanych w nich reklam.

Taką prognozę przedstawiła firma badawcza IDC, zdaniem której rynek reklamy na tego typu stronach nie będzie się rozwijał, chyba że będą one potrafiły zachęcić swoich użytkowników do czegoś więcej niż tylko kontaktowania się ze znajomymi. A wynika to z tego, że klikają oni rzadziej w reklamy niż ogół internautów - informuje serwis MediaPost Publications.

W ciągu ostatniego roku przynajmniej w jedną reklamę kliknęło 80 procent ogółu amerykańskich internautów, w porównaniu do tylko 57 procent użytkowników serwisów społecznościowych. Zdaniem analityków z IDC, taka różnica bierze się stąd, że członkowie społeczności online są nastawieni na komunikację i przez to są mniej podatni na reklamy niż gdy surfują po innych stronach takich jak Google czy Yahoo. Podobna sytuacja ma zresztą miejsce w przypadku korzystania z komunikatorów internetowych i poczty e-mail.

Jednocześnie portale społecznościowe cały czas zyskują na popularności. W porównaniu z rokiem ubiegłym odsetek amerykańskich internautów z nich korzystających zwiększył się z 43 do 54 procent.

źródło: MediaPost Publications

Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe będą zyskiwać, ale nie reklamy w nich

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl