Serwisy sportowe nie straciły w czasie epidemii. WP SportoweFakty przed Onet Sport i Sport.pl (TOP10)
W zeszłym tygodniu czołowe serwisy sportowe miały o 10,7 proc. użytkowników więcej niż średnio w lutym. Zdecydowanym liderem są WP SportoweFakty wyprzedzające Onet Sport i Sport.pl, a spore spadki zanotowały Meczyki.pl i Przegladsportowy.pl. Mocno zmalała odwiedzalność najpopularniejszych witryn bukmacherskich.
W związku z epidemią koronawirusa od połowy marca nie odbywają się żadne istotne rozgrywki sportowe. Zawieszono rozgrywki krajowe i międzynarodowe (ligi piłkarskie nadal grają jedynie w kilku krajach europejskich), ponadto przełożono o rok piłkarskie Euro 2020 i igrzyska olimpijskie w Tokio.
W ostatnich tygodniach media sportowe przede wszystkim relacjonowały dyskusje i ustalenia co do przekładania rozgrywek oraz przypadki zakażeń wśród. Telewizyjne stacje sportowe do ramówek wprowadziły cykle archiwalnych transmisji i programów, natomiast „Przegląd Sportowy” i „Sport” zmniejszyły objętość.
Więcej użytkowników i mniej odsłon serwisów sportowych
Jak w tej sytuacji radzą sobie internetowe serwisy o sporcie? Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w minionym tygodniu, od 16 do 22 marca, 10 czołowych witryn sportowych łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności miało 12,64 mln odwiedzających, co wobec 11,41 mln średniej tygodniowej w lutym oznacza wzrost o 1,22 mln (10,7 proc.).
Natomiast liczba odsłon w takim ujęciu zmalała z 89,94 mln średniej tygodniowej w lutym do 79,37 mln w zeszłym miesiącu, co oznacza spadek o 19,57 mln (11,7 proc.).
Zdecydowanym liderem w obu statystykach jest sekcja sportowa WP.pl działająca pod marką WP SportoweFakty. W minionym tygodniu 4,1 mln internautów wykonało tam 35,18 mln odsłon.
W zestawieniu są dwie witryny Ringier Axel Springer Polska: dział sportowy Onetu zanotował 3 mln użytkowników i 15,89 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl - 383,6 tys. odwiedzających i 1,84 mln odsłon.
Na Sport.pl (Agora) 2,05 mln internautów wygenerowało 17,78 mln odsłon, a w sekcji sportowej Interii 1,34 mln użytkowników wykonało 5,99 mln odsłon. W rankingu są jeszcze działy o sporcie dwóch innych portal: SE.pl (274,9 tys. odwiedzających i 991,3 tys. odsłon) i Radiozet.pl (283,3 tys. użytkowników i 594 tys. odsłon).
Meczyki.pl zanotowały 515,1 tys. odwiedzających i 4,52 mln odsłon, Zestadionu.pl (wydawany przez spółkę Iberion, do której należy też Pikio.pl) - 464 tys. użytkowników i 1,23 mln odsłon, a Polsatsport.pl - 267,4 tys. użytkowników i 1,36 mln odsłon.
Na Meczyki.pl przeciętny odwiedzający wykonał 8,8 odsłony, a na WP SportoweFakty - 8,6. Na Sport.pl ten wskaźnik wyniósł 5,7 odsłony, w sekcji sportowej Onetu - 5,3, a na Polsatsport.pl - 5,1.
W porównaniu ze średnią tygodniową z lutego WP SportoweFakty zanotowały wzrost liczby użytkowników o 701,8 tys. (20,7 proc.) i spadek liczby odsłon o 1,61 mln (4,4 proc.). Natomiast dział sportowy Onetu przy wzroście liczby odwiedzających o 554,3 tys. (22,6 proc.) stracił 1,58 mln odsłon (9,1 proc.).
Na Sport.pl ubyło 1,4 tys. użytkowników (0,1 proc.) i 1,77 mln odsłon (13,1 proc.), a w sekcji sportowej Interii - 16,5 tys. użytkowników (1,2 proc.) i 1,67 mln odsłon (21,8 proc.). Procentowo jeszcze większe spadki zanotowały Meczyki.pl i Przegladsportowy.pl. Pierwszy serwis stracił 67,7 tys. odwiedzających (11,6 proc.) i 3,34 mln odsłon (42,5 proc.), a drugi - 83,6 tys. użytkowników (17,9 proc.) i 1,03 mln odsłon (36 proc.).
Za to Zestadionu.pl zyskało 167,3 tys. użytkowników (56,4 proc.) i 315 tys. odsłon (34,5 proc.), a dział sportowy Radiozet.pl - 45,7 tys. odwiedzających (23,7 proc.) i 120,9 tys. odsłon (25,5 proc.).
Sekcja sportowa SE.pl przy spadku liczby użytkowników o 65,4 tys. (19,2 proc.) zyskała 234,5 tys. odsłon (31 proc.), a Polsatsport.pl stracił 8,7 tys. odwiedzających (3,1 proc.) i 234,4 tys. odsłon (14,7 proc.).
W internecie STS przed LV Bet i Fortuną
Zawieszenie rozgrywek sportowych uderzyło też w firmy bukmacherskie, które mają teraz mocno okrojoną ofertę, ponadto w związku z ograniczeniem działalności handlowej, gastronomicznej i rozrywkowej zdecydowały się zamknąć swoje stacjonarne punkty sprzedaży. Menedżerowie czołowych bukmacherów mówili tydzień temu portalowi Wirtualnemedia.pl, że notują spadki wpływów sięgające kilkudziesięciu proc.
W internecie zdecydowanie na czele w kategorii hazardowej jest marka Lotto należąca do Totalizatora Sportowego, którego serwis w zeszłym tygodniu odwiedziło 1,74 mln internautów, wykonując 18,94 mln odsłon. Natomiast Multipasko.pl miało 305,3 tys. użytkowników i 5,97 mln odsłon.
Z bukmacherów sportowych liderem jest STS.pl z 790,9 tys. odwiedzających i 4,76 mln odsłon. Na LVbet.pl 184,2 tys. internautów wykonało 317,8 tys. odsłon, a na eFortuna.pl 119,8 tys. użytkowników wygenerowało 5,22 mln odsłon.
W porównaniu ze średnią z lutego trzy czołowe serwisy bukmacherskie straciły w minionym tygodniu 37,8 tys. użytkowników (3,3 proc.) i aż 7,06 mln odsłon (40,6 proc.). STS.pl zyskał co prawda 377 tys. odwiedzających (91,1 proc.), ale liczba odsłon witryny zmalała o 5,3 mln (52,7 proc.).
LVbet.pl zanotował spadek o 271,5 tys. użytkowników (59,6 proc.) i 639,2 tys. odsłon (66,8 proc.), a eFortuna.pl - o 143,3 tys. użytkowników (54,5 proc.) i 1,11 mln odsłon (17,6 proc.).
Zmalały też statystyki Lotto.pl i Multipasko.pl, ale nie tak mocno. Pierwszy serwis stracił 370 tys. odwiedzających (17,5 proc.) i 4,71 mln odsłon (19,9 proc.), a drugi - 27,3 tys. użytkowników (8,2 proc.) i 286,6 tys. odsłon (4,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: Serwisy sportowe nie straciły w czasie epidemii. WP SportoweFakty przed Onet Sport i Sport.pl (TOP10)