SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sieci marketów, mimo ryzyka wprowadzenia podatku handlowego, nie ograniczają wydatków na reklamę

Sieci marketów, zarówno spożywczych, budowlanych czy też ze sprzętem RTV AGD jak na razie - mimo zapowiedzi wprowadzenia podatku handlowego - nie tną wydatków na reklamę. Wręcz przeciwnie - niektóre, jak Carrefour, Tesco czy  ITM znacząco je zwiększają.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do maja sieci handlowe (zarówno spożywcze, jak i te z art. budowlanymi, ze sprzętem RTV ADG) wydały na reklamę w tradycyjnych mediach ponad 1,1 mld zł - wynika z raportu przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Zwiększyły je o ponad jedną czwartą w stosunku do tego samego okresu 2015 roku - media na ich reklamach zarobiły 26,1 proc. więcej rok do roku.

Wzrost nakładów na promocję w mediach rośnie mimo groźby wprowadzenia podatku handlowego, który ma uderzyć przede wszystkim w duże sieci handlowe. Ministerstwo Finansów chce opodatkować sprzedaż detaliczną.

Już w marcu br. Jakub Bierzyński, CEO OMD Poland przewidywał, że obciążenia podatkowe spowodują cięcia budżetów reklamowych przez sektor handlowy.

Mimo tych zapowiedzi duże sieci handlowe jak na razie nie ograniczają wydatków reklamowych. Kilka z nich wręcz przeciwnie - znacząco je zwiększyła.

Carrefour Polska wydał w tym roku 164 proc. więcej niż rok temu - 97,6 mln zł. Ten marketer od wiosny prowadzi działania reklamowe w oparciu o nową platformę komunikacji, której głównym bohaterem jest Napoleon (w tej roli Jacek Braciak) - aktualnie reklamuje „piłkarską loterię” .

O dwie trzecie (75,6 proc.) wzrosły też wydatki Tesco Polska - do 84,8 mln zł. Ta sieć w maju promowała promocję konsumencką „Mistrzowski All Inclusive” organizowaną wspólnie z Carlsberg Polska.

Z kolei ITM Polska (Intermarche, Bricomarche) zwiększyła je o 70,2 proc., do 41,3 mln zł.

Sieć Kaufland wydała 64, 2 proc. więcej (68,8 mln zł), a Euro-Net Warszawa - 45,1 proc. więcej (81,7 mln zł).

Media zarobiły też więcej na reklamach Leroy Merlin Polska -ta sieć zainwestowała w nich 47 mln zł (wzrost o 18,9 proc.) oraz na reklamach  sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) -te dyskonty wydały 119,5 mln zł (13,2 proc. więcej).

O 7,4 proc. wzrosły nakłady reklamowe Castorama Polska (do 41,6 mln zł) oraz sieci sklepów Lidl - o 10,6 proc. (do 225,5 mln zł). Te dyskonty utrzymują pozycję lidera reklamowego wśród sieci handlowych w Polsce.

Jedyną firmą z tej branży, która w omawianym okresie obcięła budżet marketingowy była sieć Metro Group - zmniejszyła wydatki o 1,9 proc., do 129,9 mln zł.

Wydatki reklamowe sieci handlowych w mediach tradycyjnych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2015

I-V 2016

zmiana proc.

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

203 943 090 zł

225 535 721 zł

10,6

METRO GROUP

132 497 778 zł

129 927 213 zł

-1,9

JERONIMO MARTINS POLSKA

105 598 595 zł

119 518 279 zł

13,2

CARREFOUR POLSKA

36 984 984 zł

97 623 201 zł

164

TESCO POLSKA

48 296 009 zł

84 803 180 zł

75,6

EURO-NET WARSZAWA

56 341 261 zł

81 729 314 zł

45,1

KAUFLAND POLSKA MARKETY

41 903 353 zł

68 819 730 zł

64,2

LEROY MERLIN POLSKA

39 541 540 zł

47 032 557 zł

18,9

CASTORAMA POLSKA

38 703 474 zł

41 568 720 zł

7,4

ITM POLSKA

24 255 770 zł

41 293 934 zł

70,2

Razem

903 487 168 zł

1 139 237 034 zł

26,1

Dołącz do dyskusji: Sieci marketów, mimo ryzyka wprowadzenia podatku handlowego, nie ograniczają wydatków na reklamę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Bo zakichani eksperci wydatki reklamowe wrzucają w koszty i dzięki temu nie muszą płacić podatków. Proste? Widocznie dla was zbyt skomplikowane. To proponuję się dowiedzieć ile w/w firmy płacą swoim zagranicznym właścicielom za prawo używania logo.
odpowiedź