Skokowy wzrost obrotów Germanwings
Tanie linie lotnicze Germanwings zwiększyły w 2004 roku obroty o 60 proc., do 245 milionów euro, i osiągnęły dodatni wynik netto
Linie lotnicze Germanwings rozwinęły skrzydła w roku 2004: przewoźnik w kończącym się roku zwiększył obroty o 60 procent, ze 150 milionów euro do 245 milionów euro. Liczba pasażerów wzrosła o 46 procent, z 2,4 milionów w roku 2003 do około 3,5 milionów, a liczba pracowników Germanwings pod koniec 2004 r. wyniosła 459 osób. Oznacza to, że linie w ciągu jednego roku zwiększyły zatrudnienie o 44 procent. Równolegle z silną ekspansją liniom Germanwings udało się osiągnąć rentowność: przewoźnik, którego pierwszy samolot wzbił się w powietrze na lotnisku w Kolonii/Bonn 27 października 2002, zakończy 2004 rok z zyskiem.
Dr Joachim Klein, prezes zarządu Germanwings, powiedział: "Dzięki tym wynikom można nas na pewno zaliczyć do najlepiej rozwijających się firm w Niemczech. Nie zraził nas ogólny pesymizm panujący w kraju, skoncentrowaliśmy się natomiast na budowie nowego przedsiębiorstwa. Sukces Germanwings pokazuje, że mając odwagę i dobry pomysł, także w trudnych czasach można osiągnąć sukces."
Również w nadchodzącym roku Germanwings nie spocznie na laurach: firma planuje budowę trzeciego hubu w Niemczech i zamierza przewieźć ponad 5 milionów pasażerów. Aby osiągnąć ten cel potrzeba będzie ok. 20 samolotów; rada nadzorcza wyraziła zgodę na rozbudowę floty, która obecnie składa się z 15 maszyn, o trzy Airbus-Jety. Decyzja ta zostanie zrealizowana już w pierwszych tygodniach nowego roku.
Firma Germanwings umocniła w 2004 r. swoją wiodącą pozycję największej linii lotniczej na lotnisku w Kolonii/Bonn. Wraz z otwarciem wiosną tego roku nowego dworca kolejowego przy lotnisku, a w grudniu - Starwalk, czyli nowego budynku łączącego obszary B i C w terminalu 1 lotniska Kolonia/Bonn, Germanwings oraz władze portu uatrakcyjnili po raz kolejny swoją ofertę dla pasażerów. Teraz szybko i wygodnie można dotrzeć pociągiem lub kolejką miejską na lotnisko, a dzięki wyszukanej architekturze Starwalk czas oczekiwania na lot upływa w mgnieniu oka.
Także w Stuttgarcie Germanwings znacząco umocnił swoją pozycję: z łączną liczbą 16 połączeń w zimowym rozkładzie lotów, linie podwoiły swoją jesienną ofertę
i osiągnęły na lotnisku w stolicy Badenii-Wirtembergii pozycję lidera w segmencie tanich linii lotniczych. Na obu obszarach, tj. w rejonie Stuttgartu i Kolonii/Bonn, linie Germanwings osiągnęły jednocześnie fantastyczny wynik rozpoznawalności marki: powyżej 90 procent. "Nasi pracownicy z najwyższym zaangażowaniem i wielką pasją umożliwili realizację marzenia, które towarzyszy ludziom od czasu wynalezienia samolotu: dzisiaj każdy może sobie pozwolić na podróż samolotem" - dodał Dr Joachim Klein.
W roku 2004 firma Germanwings udowodniła, że jest naprawdę tanią linią lotniczą: podczas gdy inne spółki lotnicze wprowadzały dodatkowe opłaty paliwowe, liniom Germanwings udało się uniknąć tego kroku dzięki konsekwentnej polityce zarządzania kosztami. Germanwings pozostanie tanią linią: również w przyszłym roku przewoźnik będzie oferował swoim klientom loty już od 19 euro. Dzięki akcji Crazy Nights i wielu innym kreatywnym promocjom pasażerowie będą mogli na stronie internetowej www.germanwings.com rezerwować tysiące tanich biletów umożliwiających loty do najatrakcyjniejszych miast Europy.
Dr Joachim Klein: "Również w przyszłości będziemy starali się robić wszystko, aby pozostać tanią linią. Naszą filozofią jest oferowanie najlepszego w branży stosunku jakości do ceny. W roku 2004 udało nam się to osiągnąć. Zostało to nawet oficjalnie docenione przez czytelników czasopisma gospodarczego Capital, którzy przyznali nam tytuł "Taniej linii lotniczej roku 2004". To cieszy nas szczególnie, ponieważ w Germanwings to właśnie nasi klienci są menedżerami produktu.
Dołącz do dyskusji: Skokowy wzrost obrotów Germanwings