Skrzydlate pomysły w kampanii Red Bulla
W lutym i marcu odbyła się polska edycja globalnego konkursu RedBull Ad Contest na stworzenie reklamy. Konkurs odbywa się co roku winnym kraju - w 2009 roku przyszła kolej na Polskę.
Opis sytuacji:
W lutym i marcu odbyła się polska edycja globalnego konkursu RedBull Ad Contest na stworzenie reklamy. Konkurs odbywa się co roku winnym kraju - w 2009 roku przyszła kolej na Polskę. Kampaniępromującą konkurs zaplanował i przeprowadziła agencja nowych mediówMedia Contacts.
Zadaniem konkursowym było stworzenie kreatywnej reklamy RedBulla. Uczestnicy mogli przedstawiać swoje pomysły w formiescenariuszy, filmów video, a nawet wycinanek - honorowana byłakażda forma, a dzięki tak dużej dowolności prace konkursowe zyskałyna różnorodności. Uczestnicy mieli czas na nadsyłanie prac dopołowy marca. Zwycięskie pomysły zostały wyłonione w maju, anagrodą będzie ich realizacja i emisja w 2010 roku.
Wyzwanie:
Grupę docelową konkursu określonojako osoby w wieku 13-29 lat. Celem mediowym było dotarcie do jaknajwiększej liczby użytkowników z grupy docelowej, zainteresowanieich konkursem oraz pozyskanie jak największej liczby zgłoszeń(zakładano uzyskanie około 500 prac konkursowych).
Realizacja:
Przyjęta strategia bazowała na wykorzystaniu dopasowanych kanałówkomunikacji oraz wygenerowaniu odpowiedniego zasięgu dla kampanii.Kampania zasięgowa prowadzona była na portalach: o2, Interia(młodsza grupa użytkowników: 13-20), Gazeta oraz WP (starsiużytkownicy: 20-29).
Konkurs promowano również na portalach społecznościowych (Grono,Fotka, Korba, Epuls, Fotosik, Ajo, Aol, Pino, Streemo).Wykorzystano także targetowanie wiekowe na Naszej-Klasie.
Działania do starszych użytkowników z grupy docelowej (w wieku20-29) przeprowadzono na serwisach tematycznych z kategoriiArt/Lifestyle/Music. Dzięki temu można było dotrzeć do osóbparających się na co dzień kreacją (freelancerów i zawodowców) - wtym celu konkurs promowano na serwisach takich jak: media2.pl,tv.pl, maxmodels.pl, last.fm,kafeteria.pl, tatuaze.org,wzorytatuazy.org, swiaturody.com, cafeart.pl, dartfoto.com,aktivpro.pl, model-klub.pl, miniclip.com, dmp3.radioparty.pl,flog.pl, blox.pl, fotografuj.pl, cyberfoto.pl, optyczne.pl,swiatobrazu.pl, e-kamery.pl, globart.pl, fotogalerie.pl,fotoclub.pl, decoartel.pl, inspiracje.pl, marketing-news.pl,mediarun.pl, brief.pl, wirtualnemedia.pl, ithink.pl, malarze.com,swiatmarketingu.pl, sprawnymarketing.pl, reklamy.tv,wideoporttal.pl, worldtv.pl, dobrykadr.com, itp. Ponadto, wkampanii wykorzystano także mailingi targetowane wiekowo, oraz (naportalu o2) - po wieku i zainteresowaniach, aby precyzyjnie trafićdo osób lubiących sztukę i kreację.
Ponadto, konkurs promowany był w Google AdWords oraz GoogleAdSense.
Rezultaty kampanii
Dzięki skutecznym działaniom reklamowym udało się uzyskać ponad1500 zgłoszeń do konkursu. Całkowity zasięg kampanii opiewał naponad 13,6 mln Internautów, czyli aż 85% internetowej populacji. Zreklamą RedBulla w ciągu 4 tygodni miało styczność 98% użytkownikówz grupy docelowej.
Dołącz do dyskusji: Skrzydlate pomysły w kampanii Red Bulla