SkyEurope "opuszcza" Warszawę
SkyEurope przydziela nowe loty do Krakowa, zamiast do Warszawy
SkyEurope Airlines, pierwsza tania linia lotnicza w Europie Środkowej doda 4 nowe maszyny do swojej floty 13 samolotów operujących obecnie. Jednak dodatkowe loty nie będą odbywać się z Warszawy, jak było to wcześniej zaplanowane. W zamian za to SkyEurope podwoi ilość lotów z Krakowa, bazując dodatkowy samolot w tym mieście i otwierając nowe trasy, do Barcelony i Manchesteru, jednocześnie zwiększając częstotliwości lotów na większości istniejących tras - czytamy w komunikacie prasowym.
Głównym powodem tych zmian jest różnica zdań, pomiędzy SkyEurope a warszawskim lotniskiem, dotycząca spraw operacyjnych i komercyjnych:
Lotnisko warszawskie buduje obecnie nowy terminal i nie może zapewnić miejsc parkingowych umożliwiających nocowanie samolotu. W związku z tym przewidywane są poważne utrudnienia operacyjne w sezonie letnim ;
Lotnisko warszawskie zamierza podnieść opłaty pasażerskie, o 23% aby opłacić budowę nowego terminala, którego nie będą korzystać przewoźnicy nisko-kosztowi. [ propozycja nie została zaakceptowana przez ULC];
Lotnisko warszawskie nie potwierdziło wymaganych przez SkyEurope slotów umożliwiających prowadzenie operacji z tańszego terminala Etiuda;
Lotnisko warszawskie wprowadza poważne kary finansowe za samoloty lądujące po godzinie 22:00, czasu lokalnego.
SkyEurope poinformowało lotnisko warszawskie podczas ostatniego spotkania z liniami lotniczymi I przedstawicielami IATA, że rozwój linii nisko-kosztowych z Warszawy powinien wynikać z obustronnych korzyści płynących ze współpracy pomiędzy przewoźnikami a lotniskiem. SkyEurope nie może zwiększać swojego udziału we wpływach lotniska poprzez inwestowanie w nowe trasy, jeżeli lotnisko nie jest w stanie zapewnić przewidywalnego środowiska biznesowego.
Dołącz do dyskusji: SkyEurope "opuszcza" Warszawę