Słuchacze w wieku od 50 do 69 lat stawiają na RMF FM i Jedynkę
W IV kwartale 2014 roku i I kwartale 2015 roku liderem ogólnopolskiego rynku radiowego wśród osób w wieku od 50 do 69 lat było RMF FM. Największy wzrost odnotowało VOX FM, zaś najwięcej straciło Muzo - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Pozycja lidera w okresie od października 2014 roku do marca 2015 roku pod względem udziału słuchania należała do RMF FM. Stacja ta zanotowała udział w rynku radiowym w grupie wiekowej od 50 do 69 lat na poziomie 20,2 proc., po wzroście w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,76 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie drugie miejsce należało do Jedynki, która miała 18,7 proc. udziału, a rok wcześniej było to 18,8 proc. Ostatnią pozycję na podium zajęło Radio ZET (13,4 proc.; w dół o 6,94 proc.).
Czołową piątkę uzupełniają: sieć Audytorium 17 (10,0 proc.; + 1,01 proc.) oraz Trójka (8,1 proc.; - 10,00 proc.).
Największym wzrostem udziału pochwalić się mogło VOX FM, którego średni wynik powiększył się o 275 proc. do 1,5 proc. Stacja ta awansowała z miejsca piętnastego na jedenaste.
Z kolei najwięcej straciło MUZO, które spadło z pozycji 19. na 21. - ostatnią. Średni wynik tej stacji teoretycznie zmniejszył się o 100 proc. do 0,00 proc. udziału.
50-69 | październik 2013 : marzec 2014 | październik 2014 : marzec 2015 |
Radio RMF FM | 19,1% | 20,2% |
Jedynka | 18,8% | 18,7% |
Radio ZET | 14,4% | 13,4% |
A17 | 9,9% | 10,0% |
Trójka | 9,0% | 8,1% |
ZP | 4,2% | 4,4% |
Radio Maryja | 4,1% | 3,1% |
PLUS | 2,3% | 2,5% |
ESKA | 1,8% | 1,9% |
TOK FM | 1,8% | 1,8% |
VOX | 0,4% | 1,5% |
RMF CLASSIC | 1,2% | 1,2% |
ZET GOLD | 1,1% | 1,0% |
Dwójka | 0,8% | 0,6% |
WAWA | 0,7% | 0,5% |
ANTYRADIO | 0,3% | 0,2% |
RMF MAXXX | 0,4% | 0,2% |
Czwórka | 0,0% | 0,1% |
ZET CHILLI | 0,2% | 0,1% |
ROCK | 0,0% | 0,1% |
MUZO | 0,1% | 0,0% |
N= | 14 850 | 14 535 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w I kwartale 2015 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM (więcej na ten temat). Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski (zobacz te dane).
Dołącz do dyskusji: Słuchacze w wieku od 50 do 69 lat stawiają na RMF FM i Jedynkę