SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Smirfnoff bezapelacyjnym faworytem dziennikarzy New York Timesa*

Wódka Smirfnoff otrzymała pierwsze miejsce w teście wódek, przeprowadzonym przez New York Times (NYT), wyprzedzając dwadzieścia jeden innych marek

Pod koniec stycznia br. dziennikarze kulinarni NYT ogłosili wyniki testu czystych wódek. Ideą badania była ocena kilku nowych wysokoprocentowych produktów dostępnych na rynku amerykańskim. Kryteriami oceny były: charakter, aromat, smak oraz czystość, która według dziennikarzy NYT okazała się najważniejszą kategorią oceny. "Miarą jakości wódki jest jej czystość - niemal "platońska" neutralność, która sprawia, że degustacja przypomina raczej smakowanie butelkowanej wody źródlanej czy płatków śniegu" - uzasadniali.

Dodatkowym celem badania było porównanie nowych wódek z innymi markami klasy super premium. Aby rozszerzyć możliwość porównań, koordynator degustacji Bernard Kirsch umieścił wśród próbek butelkę SMIRNOFFa, najlepiej sprzedającą się wódkę w USA oraz nr 1 na świecie w kategorii Premium.

Jako że wódka może być produkowana praktycznie wszędzie, dziennikarze degustowali wódki różnej "narodowości" - amerykańskie, polskie, rosyjskie, francuskie, holenderskie, szwajcarskie, estońskie, nowozelandzkie i szwedzkie. Po spróbowaniu 21 wódek SMIRNOFFa oceniono najwyżej, przyznając mu najwyższe noty. Co ciekawe, SMIRNOFF wyprzedził nawet marki szlachetniejsze, o wyższym statusie, te które można znaleźć tylko w ekskluzywnych barach i klubach Nowego Jorku, takie jak francuska Grey Goose czy holenderska Ketel One.

Co odróżnia markę SMIRNOFF od pozostałych wódek-konkurentów? Kulinarni dziennikarze NYT zgodnie orzekli, że na pewno klasyczny aromat i smak. Ta klasyczność SMIRNOFFa jak przyznali zgodnie, jest wyrazem pewnej nostalgii za okresem, kiedy to po kryjomu zakradali się do barków rodziców, w których wódka SMIRNOFF zawsze zajmowała szczególne miejsce. Ale to nie wszystko, "(...) łagodna neutralność i przyjemna faktura SMIRNOFFa sprawiła, że zwyciężył on w naszym rankingu, a jego sukces potwierdza fakt, że jest to wzorcowa wódka" - dodali na koniec.

* Na podstawie artykułu w New York Times z 26 stycznia 2005 roku

Dołącz do dyskusji: Smirfnoff bezapelacyjnym faworytem dziennikarzy New York Timesa*

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl