SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snapchat z rosnącymi przychodami i niższą stratą netto. Serwis ma 210 mln użytkowników

W III kwartale 2019 roku spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat zanotowała wzrost przychodów o 50 procent, a strata netto firmy zmalała do ponad 227 mln dolarów. W ciągu kwartału liczba dziennych aktywnych użytkowników platformy wzrosła o 7 mln, jednak po ujawnieniu wyników akcje Snapa straciły na giełdzie prawie 4 procent.

W III kwartale 2019 r. przychody spółki Snap, właściciela aplikacji Snapchat wyniosły 446,199 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku aż o 50 proc. Większość przychodów (316,028 mln) firma wypracowała na rynku amerykańskim, 68,553 mln pochodziło z Europy, zaś reszta świata przyniosła spółce 61,618 mln dol. przychodów.

W raportowanym kwartale strata netto Snapa zmalała rok do roku o 30 proc. do kwoty 227,375 mln dol. Z kolei od początku roku 2019 do 30 września strata spadła o 25 proc. do poziomu 792,956 mln dol., w tym samym okresie zaś przychody wzrosły o 46 proc. do kwoty 1,154 mld dol.

W III kwartale br. Snapchat przyciągnął do siebie 7 mln nowych użytkowników, obecnie liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) sięga globalnie 210 mln. Rok do roku oznacza to wzrost o 13 proc.

Największa liczba internautów korzystających codziennie ze Snapchata - 84 mln to mieszkańcy Ameryki Północnej, 65 mln użytkowników pochodzi z Europy, zaś 61 mln użytkowników mieszka w pozostałych częściach świata.

Na marketing i sprzedaż serwis wydał w trzecim kwartale 123 mln dolarów.

Kwartalne rezultaty przedstawione przez Snapa nie wzbudziły entuzjazmu inwestorów. We wtorek akcje spółki w momencie zamknięcia notowań traciły na wartości 3,98 proc. przy cenie 14 dol. za jeden udział. Kapitalizacja Snapa wynosiła 19,31 mld dol.

Aplikacja Snapchat została uruchomiona we wrześniu 2011 r. Pozwala na publikowanie zdjęć lub krótkich wideo, które znikają po jakimś czasie. Stworzyło ją dwóch studentów z Uniwersytetu Stanforda - Evan Spiegel i Robert Murphy. Ten pierwszy jest dziś prezesem spółki.

Dołącz do dyskusji: Snapchat z rosnącymi przychodami i niższą stratą netto. Serwis ma 210 mln użytkowników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pdk
Jak dla mnie idealny serwis społecznościowy. Prosty w obsłudze, zero nachalnych reklam jak na FB, można się każdemu w mig pochwalić czymś ciekawym poprzez wysłanie snapa a i tutaj nie jest się skazanym na hejterskie komentarze jak na FB czy Insta.
odpowiedź
User
warto
zarobmilion. pl i tyle w temacie
odpowiedź
User
lila
lubię snapa, ale ja komunikuję się wyłącznie z rodziną, korzystam z opcji wideo na żywo ( najlepsze filtry), lub wysyłam filmiki, nie puszczam ich jednak w świat.
odpowiedź