SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż gazet ogólnopolskich w I półroczu 2009 r. - który tytułstracił najwięcej?

W I półroczu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dziennikówogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej'Gazeta Prawna' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska.Sprzedaż gazety w I półroczu 2009r. wyniosła 474 628 egz., czyli o7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika znajnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "GazetyWyborczej" (Agora) wyniosła 354 067 egz. Jest to wynik o14 proc. słabszy niż w I półroczu 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express"(Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 196 916egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita"(Presspublika), która zanotowała spadek o 14 proc. W I półroczu br.tytuł sprzedawał się w ilości 121 794 egz

Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel SpringerPolska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83 599 egz. (spadek o38 proc.).

Tytuł

Styczeń-czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2009

2008

ZKDP

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem*

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem

Fakt651400474 628687555508 789
GazetaWyborcza513305354 067578870411 622
SuperExpress321001196 916347753207 129
Rzeczpospolita194020121 794223103140 429
Dziennik20645883 599259146133 775
GazetaPrawna11220679 05811617980 609
PrzeglądSportowy10620056 75811776764 837
PulsBiznesu22 31915 63528 31718 853
Parkiet19 5168 53126 67711 042



*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż gazet ogólnopolskich w I półroczu 2009 r. - który tytułstracił najwięcej?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl