Sprzedaż gazet ogólnopolskich w I półroczu 2009 r. - który tytułstracił najwięcej?
W I półroczu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dziennikówogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej'Gazeta Prawna' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska.Sprzedaż gazety w I półroczu 2009r. wyniosła 474 628 egz., czyli o7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika znajnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "GazetyWyborczej" (Agora) wyniosła 354 067 egz. Jest to wynik o14 proc. słabszy niż w I półroczu 2008 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express"(Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 196 916egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita"(Presspublika), która zanotowała spadek o 14 proc. W I półroczu br.tytuł sprzedawał się w ilości 121 794 egz
Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel SpringerPolska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83 599 egz. (spadek o38 proc.).
Tytuł | Styczeń-czerwiec | |||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 651400 | 474 628 | 687555 | 508 789 |
GazetaWyborcza | 513305 | 354 067 | 578870 | 411 622 |
SuperExpress | 321001 | 196 916 | 347753 | 207 129 |
Rzeczpospolita | 194020 | 121 794 | 223103 | 140 429 |
Dziennik | 206458 | 83 599 | 259146 | 133 775 |
GazetaPrawna | 112206 | 79 058 | 116179 | 80 609 |
PrzeglądSportowy | 106200 | 56 758 | 117767 | 64 837 |
PulsBiznesu | 22 319 | 15 635 | 28 317 | 18 853 |
Parkiet | 19 516 | 8 531 | 26 677 | 11 042 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż gazet ogólnopolskich w I półroczu 2009 r. - który tytułstracił najwięcej?