„CD-Action” liderem sprzedaży wśród pism komputerowych, „PC Format” stracił najwięcej
W styczniu 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2018 roku wyniosła 52 222 egz., czyli o 28,11 proc. mniej niż w styczniu 2017 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z miejsca trzeciego. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 32 112 egz., po spadku o 8,10 proc.
Z kolei na oczko niżej spadł „PC Format” (Wydawnictwo Bauer), który zanotował największy spadek w zestawieniu - wynoszący 30,39 proc. do 32 101 egz.
W styczniu 2018 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca dwa z trzech tytułów zanotowały spadki, a najwięcej stracił „CD-Action” - było to o 22,23 proc.
Z kolei zyskał tylko „PC Format” - było to 1,91 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży wśród pism komputerowych, „PC Format” stracił najwięcej
Temu misiu się skończył