Sprzedaż pism młodzieżowych
Czyli polemika co do danych o wynikach sprzedaży pism młodzieżowych Bauera
"W odpowiedzi na rozsyłaną przez Wydawnictwo Bauer informację, jakoby w "Presserwisie" były nieścisłości, co do danych o wynikach sprzedaży pism młodzieżowych, redakcja "Presserwisu" wyraża zdziwienie stosowanymi przez Bauera praktykami (więcej).
W "Presserwisie" porównano wyniki sprzedaży miesięczników młodzieżowych zgodnie z danymi Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tymczasem Bauer zarzuca, że napisano wyłącznie o miesięcznikach, nie uwzględniając dwutygodników młodzieżowych. Redakcja "Presserwisu" wyjaśnia więc, że to jest mylenie kategorii: Wydawnictwo Bauer porównuje sprzedaż miesięczników do sprzedaży dwutygodników. Zgodnie z regulaminem ZKDP porównań można dokonywać tylko w obrębie pism o tej samej częstotliwości - jak uczynił "Presserwis".
Natomiast zarzut, że "Presserwis" feruje wyroki na podstawie wyników sprzedaży tylko z jednego miesiąca jest śmieszny: dane o sprzedaży miesięczników podawane są w "Presserwisie" co miesiąc, równocześnie z opublikowaniem ich przez ZKDP. Wydawnictwo Bauer nigdy nie reagowało, gdy co miesiąc "Presserwis" informował np. o wynikach "Twojego Stylu". Dlatego sądzimy, że nerwowa reakcja wydawnictwa wynika nie z jakiejś przewiny "Presserwisu", ale z faktu, który ogłosiliśmy w tytule: "Wzrosty sprzedaży pism młodzieżowych Springera, spadki u Bauera".
Ale za ten fakt należy już winić pracowników Bauera, a nie dziennikarzy "Presserwisu" - informuje Presserwis.
A co na to Bauer?
- Sprawa jest prosta: tytuł sugerował spadki w SEGMENCIE a nie w miesięcznikach. W segmencie mamy także dwutygodniki, które zanotowały wzrost, tak więc rozszerzanie pojęcia "spadku" na cały segment, podparte jeszcze takim tytułem notatki, jest wprowadzeniem w błąd czytelników. "Nerwowa reakcja" spowodowana jest właśnie powyższym - wyjaśnia Maciej A. Brzozowski Dyrektor Public Relations.
A chodzi o naszą czwartkową informacje w której informowaliśmy o "poważnych nieścisłościach w Presserwisie" - więcej.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż pism młodzieżowych